אריאל בן חמו
Ariel Ben Hemo

מ-3 יוצא 1: נשנוש כדורי חמאת בוטנים עם פטנט

בכלום זמן ומאמץ תוכלו להכין נשנוש בריא במיוחד - אריאל בן חמו מעניקה את הטיפים לכדורי אנרגיה נהדרים

22 בדצמבר 2019
כדורי חמאת בוטנים. צילום: אריאל בן חמו
כדורי חמאת בוטנים. צילום: אריאל בן חמו

לפני כמה שנים אבחנתי את עצמי בהפרעה קשה- "נשנשת כרונית". הפרעה שאני מאמינה שחלקכם מכירים, היא מתאפיינת ברצון לנשנוש אין סופי ובכל רגע נתון.
עד היום מצאתי להפרעה 2 פתרונות:
הראשון: לצמצם את הנשנושים המתוקים לשעת אחה"צ. תאמינו או לא לאחר זמן קצר מתרגלים לזה ואפילו הופכים את הרגע המתוק, שנקרא בסלנג שלנו "שעת הבא לי", לטקס מרגש ומכובד.
השני: למצוא נשנוש בריא יותר, אבל כזה שלא ירגיש כמו התפשרות. כי עם כל הכבוד, ויש כבוד, יש גבול לכמה סיפוק תמר נותן. אה, והוא גם צריך להיות קטן. כי אני ממש לא עומדת לעצור באחד.
אז מצאתי את המתכון המושלם. קינוח שמוכר אפילו בארץ בשמו האנגלי " cookie dough", זהו בעצם בצק עוגיות לא אפוי. הגרסה שלנו בטעם חמאת בוטנים, טבעונית וללא גלוטן מ-3 מרכיבים בלבד! כמו שאני הכי אוהבת. בזכות חמאת הבוטנים הנשנושים האלו מכילים יותר חלבון מכדורי אנרגיה על בסיס תמרים. והם כל כך קלים להכנה שזה אפילו קצת לא נעים לי. אל תדאגו, אני לא אתן לכם לנשנש כל היום חמאת בוטנים.  המתכון הזה הוא בסיס מושלם לשינויים ושדרוגים לפי מה שאתם אוהבים או לפי מה שיש בבית.

צריך רק שלושה מרכיבים

1/2 כוס שומן מאגוזים
מה הכוונה בשומן מאגוזים? באגוזים יש המון שומן וכל הממרחים שאנחנו מכירים כמו חמאת אגוזי לוז, שקדיה, או חמאת בוטנים מורכבות מאגוזים שנטחנו למרקם חלק ושומני. השומן הזה מאוד בריא והוא עשיר בטעם של האגוז שנטחן.
הידעת? ניתן להכין חמאת בוטנים בבית מטחינה של בוטנים קלופים ולא קלויים במעבד מזון חזק עד למרקם חלק. כל ממרח שאתם מכירים מאגוזים יכול להתאים פה – חמאת אגוזי לוז, שקדיה, טחינה.

1/2 כוס ממתיק נוזלי
גם פה אפשר לשחק עם המתכון ולהשתמש בכל ממתיק נוזלי שיש בבית- סילאן/ מייפל/ דבש. רק שימו לב שלכל אחד מהממתיקים האלו יש טעם קצת שונה ובחרו לפי הטעם שאתם אוהבים.
סילאן – טבעי שיש בו 100% תמרים, ללא תוספת סוכר.
מייפל – טבעי, לא "בטעם מייפל".
דבש – עדיף דבש שלא חומם. לרוב זה הדבש שהתגבש. ממיסים חצי דקה במיקרוגל לפני שימוש.

1 כוס קמח
כל קמח מתאים! אני בחרתי בקמח שיבולת שועל בשביל ליצור גרסה ללא גלוטן ועשירה בסיביים תזונתיים.  אם תרצו להחליף בקמח מלא או קמח כוסמין מלא ממליצה ליצור עוגיות קטנות ומהירות ולאפות בתנור שחומם מראש ל-175 מעלות כ-10-7 דקות.

למתכון המלא לכדורי אנרגיה משלושה מרכיבים

לעוד מתכונים בריאים – בבלוג של אריאל בן חמו בריאלי