ליאור משיח
שוגר וומן
בוגרת לימודי קונדיטוריה ואפיית לחם ב- International Culinary Center במנהטן. שימשה כשף-קונדיטורית במסעדת פרונטו, עבדה כסטאז'רית בנומה שבדנמרק והיום כותבת בלוג ומנחה סדנאות אפייה.

חורף לגדולים בלבד

ערבים של סערה אידאלים לפינוק החורפי האולטימטיבי- משקה שוקולד סמיך וחם, מתובל בצ'ילי לוהט שמעצים את הטעמים

9 בפברואר 2020
שוקו חם למבוגרים. ליאור משיח
שוקו חם למבוגרים. ליאור משיח

באחד מסופי השבוע הכי סוערים של החורף בילינו לילה במלון. זה היה מימוש של כל מה שחלמנו עליו חודשים.  לא יצאנו מהמיטה משישי אחר הצהריים ועד שבת בבוקר המאוחר, הזמנו וולט לחדר, ראינו סרטים, שתינו הרבה יין וישנו בלי שעון מעורר. בחיי, כל מה שרציתי.
ימים לפני שהזמנו אפילו את הלילה הזה במלון כבר התחלנו לדבר על הסרטים הנהדרים שנראה במהלכו והתחלנו להוריד כמה קלאסיקות. כך יצא שבסופ"ש הסוער הזה ראינו את "שוקולד" עם ז'ולייט בינוש וג'וני דפ.

מסקנות: הסרט עדיין מקסים ולחלוטין עובר את מבחן הזמן. מחפשים סרט לסופ"ש סוער? לכו עליו. לקח שלמדנו כבר אבל שכחנו – זהו סרט שאסור לצפות בו רעבים, יש בו את השוקו המפתה בכל הזמנים. 

על השוקו הזה אני מפנטזת עוד מילדות – סמיך, מלא בניחוח ומענג. בסרט השוקו משמש על תקן דמות משנה של ממש, מדובר בו על מתכון בן 2000 שנים – משקה קקאו מהתרבות האינדיאנית הקדומה שנוהגים לשתות בטקסי קקאו שמתקיימים עד היום ושלא דומה במאום לשוקולטה המודרנית. זה משקה שמבוסס על פולי הקקאו ונותן כבוד לטעמים הטבעיים שלהם. מיוחסות לו תכונות כמו המרצת קצב פעימות הלב, הפרשת אנדרופינים וכדומה.

אז כמחווה לסרט, אני לא הולכת להכין משקה קקאו אינדיאני אבל גם לא שוקו מן המניין. בואו נשים את זה על השולחן –  חלב חיוור עם קצת שוקולד או אבקה זה לא שוקו ובטח לא שוקולטה. צר לי. 

שוקו אמיתי, צריך להיות בדיוק כמו מה שאנחנו רואים בסרט. משקה סמיך ועשיר לא מאבקת אינסטנט אלא משוקולד אמיתי שלא מהלו בהרבה נוזל. שוקולד כל כך סמיך ואינטנסיבי שכמות של יותר מספל אחד יכולה להרוג אדם. אחרי שני עשורים של כמיהה לדבר הזה, חזרנו הביתה והכנו יחד משהו שענה על הפנטזיות – שוקו אמיתי, סמיך וחם עם צ'ילי חריף וקצפת מעל. זה היה מושלם, זה היה טעים, זה היה שוקו למבוגרים בלבד.

רגע לפני שמתחילים כמה כללים לשוקו אמיתי של גדולים:
מכינים אותו על בסיס שמנת ולא חלב ועובדים עם שוקולד איכותי. מה זה אומר? למרות שנהוג לחשוב ששוקולד איכותי הוא כזה שאחוזי הקקאו עולים בו על 60 אחוז זה נכון רק חלקית – כדי ששוקולד יהיה איכותי באמת גם יתר הרכיבים שלו צריכים להילקח בחשבון. זה אומר שמלבד מוצרי הקקאו יהיו בו רכיבים איכותיים ככל הניתן – מעט סוכר וכמה שפחות לציטין סויה או שומן צמחי. לרוב,שוקולד איכותי לא מחכה לכם בסופר האלא בחנויות המתמחות שמחזיקות מותגי שוקולד נהדרים כמו: ווייס, ולרונה, קוקו בארי או קאליבו.

שוקו חם למבוגרים – לחצו למתכון