ליאור משיח
שוגר וומן
בוגרת לימודי קונדיטוריה ואפיית לחם ב- International Culinary Center במנהטן. שימשה כשף-קונדיטורית במסעדת פרונטו, עבדה כסטאז'רית בנומה שבדנמרק והיום כותבת בלוג ומנחה סדנאות אפייה.

מגלים את הסודות למאפה הכי טעים

ליאור משיח מגלה את הסודות מאחורי אחד המאפים האהובים עליה בעולם כולו

26 בדצמבר 2019
סקונס שוקולד ודלעת של ליאור משיח. צילום: ליאור משיח
סקונס שוקולד ודלעת של ליאור משיח. צילום: ליאור משיח

שיגעון הדלעת ממשיך, אבל היום, אני חולקת אתכם מתכון לאחד המאפים האהובים עליי בעולם. אבל בעולם. המאפה הזה, לא מספיק מוערך בארץ. אם כבר מכירים אותו, לא מכירים אותו מספיק טוב. לא מכינים אותו בהרבה מקומות בארץ, ואם כבר מכינים, הוא יבש ומאוד קשה להבין מה הביג דיל.

אבל אם אתם כמוני, אם ביליתם חלק ניכר מחייכם באנגליה או בארה"ב, או אפילו בקנדה, אתם יודעים. אתם יודעים שסקון טוב, זה לא משהו שאפשר לנצח. לא עם אף קציפה, מוס, טארט או עוגה אחרת עלי אדמות. באנגליה, אפשר לאכול אותם בלי כלום בפנים, אבל עם חמאה מוקצפת וריבת פירות יער בצד. אמאל'ה, כמה שזה טוב.בארה"ב, אנשים עומדים בתור במאפיית Levain כדי לאכול אותם ממולאים בשוקולד צ'יפס, או נטיפי חמאת בוטנים, או אפילו צימוקים. ביפן? הו, ביפן תמצאו גרסאות עם מאצ'ה ואם יהיה לכם מזל גם עם מחית אזוקי (שעועית אדומה מתוקה).

אני אוהבת סקונס בכל צורה. בשילוב כמעט עם כל דבר. עדיף עם חמאה, כדי להוסיף על החמאה, או פשוט ככה.

זה לא מאפה מורכב, הוא סופר פשוט להכנה. הוא צריך להיות פריך, אבל לא יבש מידי. הוא צריך להיות בשילוב מושלם שבין מתוק למלוח, כי מתוק מידי הוא ממש ממש לא אמור להיות. היום, אשתף אתכם במתכון שלי לסקונס דלעת שוקולד צ'אנק, עם גלייז מייפל משגע. היום אני מזהירה יותר מאי פעם – ההתמכרות מובטחת!

למה להקפיא סקונס?

יש הרבה עוגיות שמגיבות טוב יותר לאפייה אם ראשית מצננים אותן או מקפיאים אותן. זה בגלל שהן מכילות כמות גדולה של חמאה, וכאשר חמאה קשה, קרה, נכנסת לתנור החם, יש לה פחות לאן "לברוח", כך שהמאפה שומר על הצורה שלו טוב יותר.

במקרה של הסקונס, אחד הדברים האהובים עליי הוא שאפשר להכין כמות יחסית גדולה ולשמור בקופסה במקפיא. רק בעת הצורך, מוציאים מיד למגש אפייה ואופים. גם נוח בטירוף, וגם תמיד מוכנים עם מאפה טרי וטעים כשצריך!

למתכון לסקונס דלעת שוקולד צ'אנק

לבלוג של ליאור משיח