ליאור משיח
שוגר וומן
בוגרת לימודי קונדיטוריה ואפיית לחם ב- International Culinary Center במנהטן. שימשה כשף-קונדיטורית במסעדת פרונטו, עבדה כסטאז'רית בנומה שבדנמרק והיום כותבת בלוג ומנחה סדנאות אפייה.

מגלים את נפלאות הרוברב

ליאור משיח מלמדת לאפות עם הפרי הכי מפתיע במטבח

3 ביולי 2019
פאי רוברב. צילום: ליאור משיח
פאי רוברב. צילום: ליאור משיח

רובארב, רוברב, רברבר, ריבס, מלא שמות לצמח שלדעתי קצת נמצא מתחת לרדאר שלנו בארץ. אני אוהבת אנדרדוגים, לכן אני מטורפת על רוברב. טוב, זה וגם כי הוא פשוט מופלא. הרוברב הוא ירק מתוק חמוץ ונהדר שכמעט ולא משתמשים בו בארץ וחבל. כאן שילבתי אותו בטארט קלאסי עם קרם שקדים. מהשאריות – הכנתי ריבה כיפית.

הוא דומה לסלרי במראה, אבל בימים הטובים שלו הוא אדום ורוד בוהק. בארץ גווניו נעים בין אדום לירוק. מה שלא יהיה, אל תבלבלו בין השניים – הרוברב רעיל ביותר לפני הבישול, ואסור לאכול אותו טרי – אני גם עובדת עם כפפות כדי להגן על הידיים – לכל מקרה. אז מה עושים? מכינים ממנו ריבות ומרמלדות, טארטים ועוגות.

בצפון אירופה, שם הוא נפוץ מאוד וגדל פרא הוא מגיח בקיץ. בישראל הוא מופיע בעונת האביב וניתן להשיג אותו גם בחלק הראשון של הקיץ, בשוקי האיכרים ואצל חקלאים כמו עלה הביתה.

מתכון לפאי רוברב של ליאור משיח

כדאי לעבוד עם כפפות רוברב. צילום: ליאור משיח
כדאי לעבוד עם כפפות רוברב. צילום: ליאור משיח

כשעבדתי במסעדת פרונטו הייתי משחדת את החקלאים כל החורף כדי שיביאו לי רוברב, והכנתי ממנה מרמלדה שהלכה עם קינוח התות שהיה באותו החורף מוגש במסעדה. כן, תות ורוברב הולכים נהדר יחד. בשילוב הזה של המתוק והחמוץ מוצאים נפלאות. אבל, רצה הגורל, ועונת התותים בארץ כבר מאחורינו. זה לא יעצור אותי. היום החלטתי להכין טארט רובארב וקרם מרציפן.