ליאור משיח
שוגר וומן
בוגרת לימודי קונדיטוריה ואפיית לחם ב- International Culinary Center במנהטן. שימשה כשף-קונדיטורית במסעדת פרונטו, עבדה כסטאז'רית בנומה שבדנמרק והיום כותבת בלוג ומנחה סדנאות אפייה.

משוגעת על דלעת

ליאור משיח מדריכה אתכם איך לאפות עם דלעת, נוז טו טייל

18 בנובמבר 2019
סוגי דלעת. צילום: ליאור משיח
סוגי דלעת. צילום: ליאור משיח

אם יצא לכם אי פעם להיות במדינה אחרת בתקופה הזו של השנה, או אפילו ברחבי הרשת, כנראה שנתקלתם בשיגעון הדלעת. אחד ההבדלים המהותיים בין לאפות עם דלעת בישראל, לבין מעצמת מאפי הדלעת ארה"ב, היא שתרבות האינסטנט בכל מה שקשור לעונתיות מככבת ובגדול.

סוגי דלעת. צילום: ליאור משיח
סוגי דלעת. צילום: ליאור משיח

מה הכוונה?

בתקופת הסתיו המדפים בסופר מתמלאים בפחיות שימורים המכילות מחית דלעת מוכנה לשימוש, מדפי התבלינים מתמלאים בתערובת "פאמפקין פאי ספייס" (שבאופן אירוני משמשת לפאמפקין ספייס פאי), אז מה הפלא שגם המאפיות וכל הרשתות מתמלאות באוכל, משקאות ובעיקר מאפים עם דלעת?!

אני מאוד אוהבת עונתיות, במקרה אני גם מאוד אוהבת דלעת. אז החלטתי השנה לפשט את הדברים.

בפוסט הקרוב, אסביר איך להכין לבד מחית דלעת – אותה תוכלו להכין פעם אחת, לחלק לכלים ולשמור במקרר והקפאה לעת הצורך.

אפרט מה לעשות עם הגרעינים, כי למה לזרוק כשאפשר להשתמש בהם?

כשעובדים עם כל סוגי הדלעות נשארים עם גרעינים, אפשר לזרוק אבל ממש חבל, הם נורא טעימים ושווה להתאמץ קצת כדי לנקות ולקלות אותם, במיוחד כשמכינים כמויות גדולות. 

למה לזרוק? תערובת גרעיני דלעת של ליאור משיח. צילום: ליאור משיח
למה לזרוק? תערובת גרעיני דלעת של ליאור משיח. צילום: ליאור משיח

אחרי שמגרענים את הדלעות מעבירים את הגרעינים (עם בשר הדלעת שנותר עליהם) לקערה ומכסים במים. מפרקים מעט את הבשר עם הידיים ומשהים ל-15 דקות. מסננים, מחזירים לקערה, ממלאים שוב במים, משפשפים מעט עם הידיים ומשהים לעוד 15 דקות. מחממים תנור ל-120 מעלות. מסננים את הגרעינים מניחים על נייר מטבח לייבוש ומעבירים לתבנית מרופדת נייר אפייה. מעבירים לתנור ל-2 שעות לפחות ואפשר גם עד 5  שעות. מידי פעם, מערבבים והופכים את הגרעינים בעזרת כף. כשכל הגרעינים יבשים ולא נותרו נוזלים על המגש, מוציאים מהתנור ומניחים להתקרר לגמרי. מאחסנים בכלי סגור ואפשר להוסיף לסלטים, לגרנולה, כציפוי למאפים ועוד.

אתן גם את ה"סוד" איך להכין תבלין דלעת לבד בבית, בלי להתבאס שאין פה לקנות תערובת, כי אתם יודעים מה? זה ממש ממש לא כזה סיפור.

בנוסף, אתן גם מתכון ממש מגניב לממרח דלעת שמזכיר משהו בין ריבה לחמאה, בהשראת אחד הבלוגים האהובים עליי לאחרונה Half Baked Harvest.

מתכון לקפה לאטה דלעת מתובל של ליאור משיח
מתכון למאפה סינבון דלעת של ליאור משיח

לבלוג של ליאור משיח