ליאור משיח
שוגר וומן
בוגרת לימודי קונדיטוריה ואפיית לחם ב- International Culinary Center במנהטן. שימשה כשף-קונדיטורית במסעדת פרונטו, עבדה כסטאז'רית בנומה שבדנמרק והיום כותבת בלוג ומנחה סדנאות אפייה.

רגעים של שחיתות מאוזנת

בראוניז פאדג'יים שמאפשרים רגע קטן של שחיתות גם בתקופות קשות

3 במרץ 2020
בראוניז כוסמין טחינה. ליאור משיח
בראוניז כוסמין טחינה. ליאור משיח

כבר הרבה זמן שאני רוצה להעלות לכאן מתכון לבראוניז; טובים, פאדג'יים, כאלה של ילדות. בשנים האחרונות צברתי כמה מתכונים לחיתוכיות האלה, ושניים מהם הולכים איתי קבוע. אחד מהם יותר מושחת והשני יותר מאוזן ובסיסי. ראוי היה אולי להתחיל עם מתכון הבסיס, אבל לא חסרים מתכונים לבראוניז בסיסיים ברחבי הרשת. בנוגע למושחת, ובכן אולי עדיף שלא בפתחו של הקיץ.

בעתיד עוד אעלה את המתכון הבסיסי לבראוניז שלי שעליו תוכלו להוסיף ולהרכיב את כל הפנטזיות שלכם, אבל בינתיים קשה להתעלם מהתקופה הבעייתית בה אנחנו נמצאים – פורים במרחק נגיעה ופסח ושאר המועדים מיד אחריו. זו תקופה לא פשוטה לגוף שבה הוא מסתגל גם למעבר מחורף לקיץ. אל תטעו ידידיי, אני לא נזירה, בכנות. אני גם לא מאמינה בגישה הזאת, אבל כן דוגלת באיזון. מיתון. שילוב של בריא ומושחת. על כן, היום אני מגישה לכם בראוניז מקמח כוסמין מלא – ותאמינו לי, שאם לא הייתי מגלה לכם בחיים לא הייתם מנחשים. כמו כן, הורדתי בחצי את כמות החמאה והחלפתי אותה בטחינה.

אז נכון, אני לא יכולה להגיד שהבראוניז האלה הם תחליף לסלט. לא ולא. אבל אם בא לכם משהו מתוק וקטן אחרי הארוחה, הבראוניז הפאדג'יים והמהפנטים האלה יסגרו לכם פינה כאילו-מושחתת. עכשיו על אחריותכם לא להמשיך וליישר.

בראוניז כוסמין וטחינה – למתכון המלא