דני ברזילי, מחלבת הנוקד. צילום: רינת ברזילי
דני ברזילי, מחלבת הנוקד. צילום: רינת ברזילי

הגבינות של חוות הנוקד מיוצרות בשיטות מסורתיות ומושפעות מהטרואר הגלילי. לא פלא שהן זוכות בפרסים בינלאומיים רבים

13 ביולי 2020

מה הסיפור של המחלבה?

דני ברזילי, הבעלים של חוות הנוקד, הקים את החווה הגלילת בשנת 1981 לאחר שעזב את עיסוקו בתעשייה האווירית. בשנת 1996 הקים את המחלבה וכעת הוא חבר בגילדת הגבנים העולמית. עובדי המקום יוצאים להשתלמויות בצרפת ואיטליה בכל שנה ובמחלבה מועברות סדנאות בתחום. צוות ייצור הגבינות הוא קבוע כך שרמת הגבינות ואופיין נשארת אחידה. דני השתתף בשיא גינס בשולחן הגבינות הכי גדול בעולם וביוני 2019 זכה במדליות זהב וכסף בתחרות הגבינות העולמית בטור שבצרפת. צמוד למחלבה קיים מרכז מבקרים.

איזה גבינות מייצרים במחלבה?

המחלבה מתמחה בייצור גבינות עיזים וכבשים קשות, בשלות ושטופות בשיטה מסורתית בשילוב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים וללא חומרים משמרים. תהליך הבשלת הגבינות נמשך כ־24-4 חודשים ונעשה במרתף יעודי על מדפי עץ אלון. ניתן להבחין בהשפעות אזור הגליל על אופי הגבינות וטעמן.

גבינת הדגל שלנו

אין גבינה אחת שמאפיינת אותנו אך בכל משפחת גבינות יש את האחת הפופולרית יותר.
גבינת לשם שמגיעה ממשפחת הגבינות הקשות אהובה מאוד בקרב לקוחותינו. במשפחת הגבינות הבשלות (שהיא המורכבת ביותר מבחינה מקצועית) אפשר למצוא את גבינת ספיר עם העורקים הכחולים ובגבינות השטופות תמצאו את ענבר השטופה בבירה וטופז ששטופה ביין שרדונה. כמו כן, בין הגבינות של המחלבה תמצאו את גבינת השנהב המיוחדת עם פטריות הכמהין.

גבינה ישראלית בעינינו

תהליך הייצור וההבשלה מאפשר פיתוח טעמים ייחודיים. גבינת לשם היא גבינת הדגל הישראלית שלנו שייצגה את ישראל בתחרות הגבינות העולמית בטור בצרפת וזכתה במדליית זהב – זוהי גבינה שפותחה ע"י דני ברזילי: גבינה קשה מחלב כבשים, בעלת ארומה וטעם עשיר ומתקתק. קליפתה בצבע חום בהיר כתוצאה משטיפה במי מלח.

גבינת לשם של מחלבת הנוקד. צילום: רינת ברזילי
גבינת לשם של מחלבת הנוקד. צילום: רינת ברזילי

מחלבות שטראוס שמחות לתמוך במחלבות קטנות ומעניקות לכם קופון של 75 ₪ לרכישה במחלבת הנוקד. לקבלת הקופון באמצעות אפליקציית שטראוס+ לחצו כאן
עוד על הפרויקט ודרך המימוש תוכלו לקרוא כאן