מחלבת יעקבס
מחלבת יעקבס

מחלבות שטראוס שמחות לתמוך במחלבות קטנות - ומעניקות לכם קופון של 75 ₪ למימוש בקניה מתוצרת המחלבות. כל הפרטים - בפנים

13 ביולי 2020

לאחת קראו אביבית, לאחרת דנה והייתה את עזיזה הצחורה ואת נהריה שנקראה על שם עיר הולדתה, וגם נבחרת מאוד פופולרית של גבינות גרמניות מלאות נוכחות כמו בל פאזה או לימבורגר. "עד תחילת שנות ה-90, על המדפים בישראל היה אפשר למצוא מגוון גדול של גבינות קשות וחצי קשות מתוצרת שטראוס, עם שמות מעוברתים מעלי חיוך כמו אביבית (גבינה בנוסח קממבר), דנה (גבינה צהובה) עזיזה (בנוסח סנט מור), בירנית (בסגנון ברי) ועוד", מספר מוטי סגל, מנהל מחלקת מחקר ופיתוח ארוך טווח במחלבת שטראוס שעובד בחברה זה 44 שנים. "הייצור של הגבינות המיוחדות בשטראוס הלך והתמעט החל משנות ה־70 ונעצר לגמרי בשנות ה־90, בעיקר כי בישראל של אותה תקופה קשה היה להשיג את כמות החלב הנדרשת לייצור גבינות קשות. בשביל לייצר 10 ק"ג גבינה קשה צריך 100 ליטר חלב (!) ואת זה היה מאוד קשה להשיג בהתמדה".

להנגיש מחדש גבינות איכותיות מחלבת שטראוס בשנות ה-30 . צילום: ארכיון שטראוס
להנגיש מחדש גבינות איכותיות מחלבת שטראוס בשנות ה-30 . צילום: ארכיון שטראוס

גם אתם יכולים לתמוך בחקלאות המקומית

כעת, כשהמציאות הכלכלית לא ברורה והמחלבות הקטנות הרגילות לייצא לשוק המוסדי ומסעדות נתקעו ללא הזמנות וכורעות תחת הנטל, מחלבות שטראוס מבקשות לסגור מעגל ולתמוך בחקלאות המקומית עם דגש על מחלבות שיודעות לייצר תחת ידן תוצרת מקומית נהדרת .

במהלך החודשים הקרובים, מחלבות שטראוס שמחות לתמוך במחלבות ישראליות קטנות ומעניקות לציבור קופון של 75 ₪ כדי שתוכלו לרכוש גבינות, מארזים וארוחות במחלבות נבחרות מהצפון ועד הדרום ולסייע להן. בין המחלבות המשתתפות תמצאו את קורנמל, בת הרים, טבע עז, הנוקד, שירת רועים ועוד שלל מחלבות עם תוצרת מקומית נהדרת שלא כדאי לפספס.

כיצד נולד הרעיון?

"בחודשים האחרונים כולנו מתמודדים עם מציאות כלכלית לא ברורה, מה שכן ברור לנו היא העובדה שמחלבות קטנות מתקשות ביום יום. החיבור אליהן היה טבעי ובער בנו, היה לנו ברור שנרצה לתמוך בחקלאות המקומית ובתעשיית הגבינות בפרט. הרעיון נולד כשהבנו שהמצב הזה לא הולך להיעלם כל כך מהר, ושיש כאן מציאות חדשה שצריך להתרגל אליה, הרצון לחבור למחלבות קטנות ולסייע ולו במעט שנוכל, היה חזק מאיתנו," מספר רענן קובלסקי, מנכ"ל מחלבות שטראוס.
"יש בארץ מחלבות ישראליות קטנות שעושות גבינות נהדרות", אומר רענן "אבל לא תמיד יש להן את הכלים להגיע לכל בית בישראל, אם הצלחנו להכיר לציבור עוד מחלבה קטנה ואיכותית, הרווחנו. מבחינתנו זוהי רק ההתחלה, אנחנו מקווים לצרף לנבחרת הנפלאה הזו עוד גבינות ישראליות בקרוב.".

מפעל שטראוס בנהריה בראשית דרכו. צילום: ארכיון שטראוס
מפעל שטראוס בנהריה בראשית דרכו. צילום: ארכיון שטראוס

איך זה עובד?

עוד לא מכירים את שטראוס+? זה הזמן! מועדון הלקוחות של שטראוס הופך כל קנייה של מוצר שטראוס למתנה!
הכנסו לקטגוריה "מחלבות קטנות" בשטראוס+ ובחרו את המחלבה שהכי מתחשק לכם לטעום מן התוצרת שלה. ממשו את ההטבה תמורת נקודות ותוכלו ליהנות.

בנוסף, קבלו מתנה מאתנו: 300 נקודות ראשונות בהקלדת הקוד: dairy300 בסוף ההרשמה לאפליקציה. חפשו את השובר באפליקציית שטראוס+ להורדה.

"יש בארץ מחלבות קטנות שעושות גבינות נהדרות, אנחנו יכולים לסייע להן להגיע לכל בית בישראל" מחלבת טבע עז. צילום: דרור בוקר
"יש בארץ מחלבות קטנות שעושות גבינות נהדרות, אנחנו יכולים לסייע להן להגיע לכל בית בישראל" מחלבת טבע עז. צילום: דרור בוקר