קולקציית מתוקים עם בייליס רביבה וסיליה. צילום: אנטולי מיכאלו
קולקציית מתוקים עם בייליס רביבה וסיליה. צילום: אנטולי מיכאלו

קולקציית המתוקים החדשה של "רביבה וסיליה" נותנת לבייליס את הכבוד הראוי לו

5 באוגוסט 2019

נראה שבייליס ליקר אייריש קרים נמצא בחיינו מאז ומעולם, אבל לאחרונה אנחנו מגלים אותו אותו מחדש, כדרינק צונן לימים החמים או כתוספת אלכוהולית נהדרת לקינוחים. ברביבה וסיליה הוא כבר חוגג את הקיץ עם ספיישלים מתוקים

כוס מלאה בקרח, טעמים מתקתקים של שוקולד, וניל וקרמל וקיק נעים של אלכוהול – יש דרינק מתאים יותר מזה לקיץ? בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מגלים מחדש את בייליס ומאמצים אותו כמשקה לימים הלוהטים. הטעמים המתוקים והמרקם השמנתי שלו אינם דורשים יותר מדי תוספות – הוא נפלא כשהוא נקי, אבל גם פרטנר אידיאלי לקפה קר, גלידות ובעיקר – מתוקים.

מנקודת פתיחה זו נולד אחד משיתופי הפעולה המתוקים של הקיץ הקרוב – תחרות קינוחים על בסיס בייליס בין הקונדיטורים של רביבה וסיליה, שהולידה צמד קינוחים אותם אפשר יהיה לפגוש בקרוב במסעדה.
"רביבה אפל ז"ל נהגה לערוך תחרויות ואתגרים בין אנשי הצוות כדי לפתח את היצירתיות שלהם ולשלב אותם בפיתוח התפריט", מספר רועי ניצן, מנכ"ל רביבה וסיליה. "ברגע שאנשי בייליס הציעו לנו לפתח קינוח קיצי שישלב את הליקר, ידענו שאנחנו הולכים להמשיך את המורשת של רביבה ולערוך תחרות בין הקונדיטורים. זוהי הפעם הראשונה שבה העמדנו חומר גלם במרכז התחרות, ומהר מאוד גילינו שבייליס הוא חומר גלם הרבה יותר ורסטילי משדמיינו: בניגוד למשקאות אלכוהוליים אחרים שנוטים להשתלט על קינוחים ולמסך את יתר הטעמים, כאן השמנת מעדנת את טעמי האלכוהול והוא מתבל בעדינות את הקינוחים. הודות לשמנת הוא גם משתלב בקלות בכל סוג של קרם או מלית – הקונדיטורים שילבו אותו בקרמל, גנאש, מוסים על בסיס מסקרפונה וקרם פטיסייר, ובכל פעם התוצאה הייתה מצוינת".
התחרות נמשכה כחודש שבמהלכו נרקמו שיתופי פעולה יצירתיים בין המחלקות השונות בקונדיטוריה ונולדו שילובים מתוחכמים של טעמים, בצקים וקרמים. חמישה קינוחים העפילו לגמר שבו שפטו עמוס אפל (בנה של רביבה), רועי ניצן, עדיה לנגה (המנהלת המקצועית של IBBLS, יבואנית בייליס) ומנהלות מחלקות הקונדיטוריה השונות ברביבה וסיליה.

רועי ניצן, רביבה וסיליה: "השמנת בבייליס מעדנת את טעמי האלכוהול, והמשקה משתלב בקלות בכל סוג של קרם או מלית ומתבל בעדינות את הקינוחים"

רועי מעיד כי הבחירה הייתה קשה מאוד, ולכן נבחרו בסופו של דבר שני זוכים: פחזניה ממולאת קרם מסקרפונה, ריבת פטל וגאנש בייליס שיצר צמד הקונדיטוריות דור בן שמעון וחן אלישע תוגש במסעדה כבר בחודש אוגוסט; וטארטלט שוקולד וקרמל בייליס שיצרה הקונדיטורית ליאור חורי ייכנס לתפריט המסעדה לקראת החורף "וכבר יש לי מחשבות להכניס לתפריט עוד אחד מהפיינליסטים", אומר רועי.

נוסף לקינוח הזוכה, אפשר למצוא בתפריט הקיץ של רביבה וסיליה גם גלידת בייליס שמיוצרת במקום ונייטרו בייליס – חליטת קפה קרה המוזרמת בלחץ דרך חנקן, מה שמעניק לה מרקם מוקצף שמזכיר בירה.

ויש גם מתכון: קינוח קרמל מסקרפונה בייליס של רביבה וסיליה

3 דרכים להתרענן עם בייליס בקיץ

נקי: באירופה שותים בייליס בכוס נמוכה עם 4 קוביות קרח. בקיץ הישראלי הלוהט זה עובד הרבה יותר טוב עם כוס מלאה בקרח שעליה מוזגים מנת בייליס.

קפה קר עם בייליס: במקום מי סוכר מחזקים קפה קר מכל סוג שאוהבים עם בייליס בכמות המתאימה למתיקות הרצויה (ולשעה ביום).

Affobaileys: טוויסט אלכוהולי לאפוגטו הקלאסי – מניחים כדור גלידת וניל בקערית, יוצקים עליו שוט אספרסו ומחזקים בשוט בייליס.

מנסים את זה בבית

כיוון שהוא מבוסס על שמנת, בייליס משתלב בקלות בקינוחים ביתיים ללא צורך בטכניקות מיוחדות. עם זאת חשוב לזכור שהוא מתוק מטבעו ולכן יש להפחית במקביל את כמות הסוכר. כמו כל משקה אלכוהולי אחר, האלכוהול הוא מתנדף בבישול ולכן אם מוסיפים אותו לקרמים מבושלים כמו פטיסייר – מוסיפים אותו בתום הבישול.