מתכון

אוזני המן במילוי בטטה אסייתי

כי מי אמר שאוזני המן חייבות להיות מתוקות?

1,188 בשלנים התעניינו במתכון זה
ספטמבר 2019
אוזני המן במילוי בטטה אסייתי של אמיר פורת ורוסלה יונה. צילום: אפיק גבאי. סטיילינג: עמית כגן
אוזני המן במילוי בטטה אסייתי של אמיר פורת ורוסלה יונה. צילום: אפיק גבאי. סטיילינג: עמית כגן

מצננים את הבצק ואת המילוי במקרר לפחות חצי שעה.

 

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למילוי בטטה אסייתי

אופן ההכנה

לבצק

1

מעבדים במיקסר עם וו גיטרה את החמאה, הסוכר והמלח במהירות נמוכה 2 דקות עד קבלת תערובת אחידה. מוסיפים את הביצה ומערבבים חצי דקה עד שהביצה נטמעת בתערובת. מערבבים את זרעי הכמון והכוסברה עם הקמח, מוסיפים לתערובת וממשיכים לערבב במהירות נמוכה במשך דקה עד קבלת בצק אחיד שנפרד מהדפנות. עוטפים את הבצק בניילון ומצננים במקרר לפחות חצי שעה.

למילוי

2

קולפים את הבטטות וחותכים אותן לקוביות בגודל 1x1 ס"מ. מערבבים בקערה את קוביות הבטטה עם המלח ושמן הזית ומפזרים אותן על גבי מגש מכוסה בנייר אפייה. אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות כ-25 דקות, עד שהבטטות מתרככות ומזהיבות בקצה. מצננים ומערבבים יחד את שאר חומרי המילוי את הבטטות הצלויות וקורט מלח עד קבלת תערובת אחידה. מצננים חצי שעה.

אפייה

3

מרדדים את הבצק לעובי של 3 מ"מ וקורצים עיגולים בגודל 8-6 ס"מ, תלוי בגודל האוזן הרצוי. מניחים במרכז העיגול כפית מהמלית בצורת כדור. מקפלים את שולי העיגול לכיוון המרכז משלושה צדדים לקבלת צורה משולשת של אוזן המן. מצמידים היטב את שולי המשולש, מהדקים תוך חיזוק צורת המשולש ומניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה. אופים בתנור שחומם מראש ל-165 מעלות כ-15 דקות עד קבלת צבע זהוב.