מתכון

אורקייטה באלי אוליו של סרטנים ואספרגוס

מרתה סטוארט רקחה גרסה ים תיכונית עם חומוס וזיתים ואפילו דניאל בולו מגיש אותה במסעדות. הכוכבת החדשה: אורקייטה

717 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2019
אורקייטה באלי אוליו של סרטנים ואספרגוס של שי דובלרו. צילום: דניאל לילה
אורקייטה באלי אוליו של סרטנים ואספרגוס של שי דובלרו. צילום: דניאל לילה

שי דובלרו: "אני מכין מהסרטנים סוג של קונפי — מבשל אותם בהרבה שמן זית על להבה נמוכה מאוד (60 מעלות, אם יש לכם מדחום). השמן, שסופג את הטעמים של הצ'ילי, השום והסרטנים, ישמש בהמשך בסיס לרוטב ויעמיק את טעמו. את עגבניות השרי מומלץ לקלוף או לפחות לחצות — זה יעזור להן להתפרק יפה בתוך התבשיל." כמו בכל מתכון של סרטנים גם כאן עדיף לקנות אותם טריים ולנקות לבד (או לשלם עוד כמה שקלים ולבקש ממוכר הדגים שינקה לכם), אבל אם אין ברירה – גם בשר סרטנים קפוא בא בחשבון.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לסרטנים

להגשה

אופן ההכנה

מכינים את הסרטנים

1

מחממים שמן זית, שום וצ'ילי יבש במחבת על הלהבה הנמוכה ביותר. מוסיפים בשר סרטנים ומבשלים 4-3 דקות עד שהבשר נאטם ומלבין (זהירות - לא לבשל יותר מדי כי הבשר עלול להתייבש!). מסלקים את שיני השום והשאטה, מסננים את בשר הסרטנים (נזהרים לא להשפריץ) ושומרים 4-3 כפות מהשמן להמשך.

מכינים את הפסטה ואת הרוטב ומגישים

2

קוטמים את השליש התחתון של גבעולי האספרגוס וחותכים אותם למקטעים של 4-3 ס"מ. חולטים את האספרגוס במים רותחים כ- 4-3 דקות ומעבירים מייד למי קרח לעצירת הבישול.

3

מבשלים את הפסטה בשפע מים רותחים לפי הוראות היצרן.

4

מחממים מחבת עם 4-3 כפות משמן הסרטנים ומטגנים שום ושאטה כדקה עד שעולה ניחוח. מוסיפים עגבניות ומערבבים 4-3 דקות עד שהן מתפרקות מעט ברוטב. מוסיפים את האספרגוס, בשר הסרטנים, הפסטה וכן פטרוזיליה. מתבלים במלח ופלפל ומקפיצים יחד כמה דקות עד שהרוטב נתפס בפסטה.

5

מפזרים ארוגולה או רוקט ומגישים.