מתכון

ביסקוטי ללא גלוטן

בזכות זרעי הצ’יה הגרסה הנטולה עשירה מאוד בוויטמינים ובאומגה 3

8,474 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
ביסקוטי ללא גלוטן. צילום: דן לב | סגנון: דלית רוסו
ביסקוטי ללא גלוטן. צילום: דן לב | סגנון: דלית רוסו

בטעם ובמרקם ביסקוטי ללא גלוטן זהים למקור. ההבדל טמון בערכים התזונתיים: בזכות זרעי הצ’יה הגרסה הנטולה עשירה מאוד בוויטמינים ובאומגה 3.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל-150 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

2

מערבבים זרעי צ’יה, ביצים, סוכר ותמצית וניל בקערה גדולה.

3

מנפים את שני סוגי הקמח ואבקת אפייה לקערה נפרדת. מוסיפים לבלילה ובוחשים לעיסה אחידה. מוסיפים אגוזים ושקדים ומערבבים בזריזות.

4

משמנים קלות את הידיים, יוצרים מהבצק 2 גלילים עבים ומניחים לאורך התבנית.

5

אופים 40 דקות (הבצק יהיה אפוי רק למחצה). מצננים מעט את הכיכרות עד שאפשר לאחוז בהן ובינתיים מנמיכים את חום התנור ל-140 מעלות.

6

פורסים את הגלילים בסכין משונן לפרוסות בעובי 1/2 ס”מ. מסדרים את העוגיות בתבנית ואופים 20 דקות עד הזהבה. מצננים ושומרים בקופסה אטומה.

תערובות קמח מוכנות:
לא לכל אחד יש כוח לערבב קמח אורז, קמח חומוס, עמילן תירס וזרעי צ’יה. בשביל זה יש בחנויות טבע וברשתות שיווק המזון תערובות קמח מוכנות בלי גלוטן. חלקן מיועדות ללחמים ואחרות – לעוגות. התערובות האלו מהירות לשימוש (כמו קמח רגיל), ויש בהן מייצבים שאינם זמינים לאופה הביתי. אפשר להשתמש בתערובות כמו שהן, אולם תמי גילתה שהתוצאות הטובות ביותר מתקבלות כאשר משדרגים אותן עם חומרים נוספים או מערבבים כמה מותגים.
יש שני סוגי קמחים מוכנים. הקמחים שתמי ממליצה עליהם (מתוצרת “ד.ג.ש” או “בראל life”) עשויים משילוב של קמחי קטניות ועמילנים. הקמחים הזולים יותר (כמו “אורנים” וקמח קונדיטור של “גלעם”) עשויים בעיקר מקורנפלור. לכן במתכונים אפשר להחליף רק בין שני סוגי קמחים דומים.