מתכון

דג בורי בלימון פרסי

מוסיפים לימון פרסי טחון לבלילה של דג מטוגן והופכים מנה יומיומית לחגיגה

13,453 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2019
דג בורי בלימון פרסי של מיכל חביביאן | צילום: דן לב | סגנון: דלית רוסו
דג בורי בלימון פרסי של מיכל חביביאן | צילום: דן לב | סגנון: דלית רוסו

בניגוד למנהג הרווח בקרב רוב העדות האחרות – בשולחן חג פרסי מסורתי דווקא לא אוכלים דגים (שבאופן כללי כמעט לא מוּכּרים במטבח הפרסי היהודי). אני דווקא חובבת דגים גדולה ורציתי למצוא דרך להזמין אותם לחגוג איתנו. לטובת העניין שדרגתי מנה פשוטה של בורי מטוגן בקמח שהוגשה ב"עדן". במקום בקמח טבלתי את הבורי בבלילה מתובלת בבירה ולימון פרסי, שהופכת אחרי הטיגון למעטה פריך, טעים ויפה. אפשר להחליף את הבורי בכל דג ים לבן רזה. מומלץ להגיש ליד "פסטו" ראשד מעט חריף.

פסטו ראשד
מחווה פרטית לאחד הסממנים המובהקים של השולחן הפרסי – הסבזי, צלחת עשבים טריים שלועסים בין המנות לטיהור החך. ואין צלחת סבזי הגונה בלי
הראשד בעל הטעם החרדלי החריף.
שמים בקערת מעבד מזון צרור רשאד ללא הגבעולים הגסים, 1/2 כוס שמן זית, 2 שיני שום כתושות, 1/4 פלפל חריף ירוק פרוס, כפית רכז רימונים או דבש, מלח ופלפל שחור גרוס וטוחנים בפולסים למחית גסה. מתאים כממרח לכריכים עם בשרים קרים וטוב גם כרוטב לפסטה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מחממים שמן לטיגון עמוק.

2

חוצים לימונים פרסיים, נפטרים מהגרעינים וקוצצים דק-דק.

3

טורפים ביצים ומוסיפים בהדרגה ותוך כדי טריפה בירה, קמח, לימונים מיובשים קצוצים, מלח ופלפל.

4

מרתיחים שמן לטיגון עמוק בסיר. טובלים את הדג בבלילה ומטגנים כ- 5 דקות עד שהבלילה מקבלת גוון שחום. מוציאים לנייר סופג. רצוי לטגן את הדג ממש סמוך להגשה (עד שעה מראש). מחממים בתנור ב- 200 מעלות.