מתכון

זקאריט – כדורי בורגול בתוך מרק יוגורט

זוהי מנה שמבשלים אותה בעיקר בחורף, והיא נחשבת לאחד מעמודי התווך של המטבח הלבנטיני

7,288 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2018
זאקריט של נוף עתאמנה אסמעיל. צילום: בן יוסטר
זאקריט של נוף עתאמנה אסמעיל. צילום: בן יוסטר

מנה שמגיעה ככל הנראה מאזור חורן שבדרום סוריה. מכינים אותה בעיקר בחורף ובסוף עונת הקציר כדי לחגוג את היבול. המנה מבוססת על בורגול ויוגורט שנחשבים לעמודי התווך של המטבח הלבנטיני. הגרסה הזו דומה מאוד למקור, עם שינויים קלים בלבד.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למרק יוגורט

לכדורי בורגול

להגשה:

אופן ההכנה

מכינים כדורי בורגול

1

שמים את הבורגול בקערה, מוסיפים מים רותחים לכיסוי ומניחים בצד ל־15 דקות. מעבירים את הבורגול למעבד מזון עם שאר המרכיבים וטוחנים את התערובת כחמש דקות עד לקבלת בצק אחיד שנפרד מהדפנות. אם הבצק יבש מדי מוסיפים עוד כמה כפות מים עד לקבלת בצק במרקם של פלסטלינה. בעזרת ידיים רטובות מגלגלים מהבצק כדורים בגודל דובדבן ומניחים על נייר אפייה. מרתיחים סיר עם מים ומלח, זורקים את הכדורים פנימה בעדינות (לא מערבבים), מבשלים 4־3 דקות ומוציאים אותם בעזרת כף מחוררת.

מכינים מרק יוגורט

2

טורפים את מרכיבי המרק מלבד החומוס בסיר על אש בינונית עד שכל הקורנפלור נמס ואין גושים. מגדילים את האש ומערבבים ללא הפסקה עד שהמרק רותח. אסור להפסיק לערבב כי המרק יכול להתפרק. מוסיפים חומוס ואת כדורי הברוגול המבושלים, מקטינים את האש ומבשלים כ־5 דקות ללא ערבוב.

מגישים

3

לפני ההגשה ממיסים חמאה במחבת ומטגנים שום, נענע יבשה וצ'ילי כדקה. מוזגים את המרק לצלחות ומטפטפים עליו את החמאה החמה בעזרת כף.