מתכון

חבושים עם גבינה ביתית ואגוזי לוז בדבש

חבושים בסירופ סוכר לימוני עם גבינה ביתית רכה ועדינה ואגוזי לוז בדבש, שטעמם הנפלא עומד ביחס הפוך לקלות ההכנה

1,984 בשלנים התעניינו במתכון זה
חבושים עם גבינה ביתית ואגוזי לוז בדבש של שרית פקר ואיתמר סרולוביץ'. צילום: פטרישה ניבן
חבושים עם גבינה ביתית ואגוזי לוז בדבש של שרית פקר ואיתמר סרולוביץ'. צילום: פטרישה ניבן

את הגבינה הביתית אפשר להחליף בריקוטה קנויה; ואם אין חבושים – גם אגסים יתאימו. אבל על דבר אחד אל תוותרו – אגוזי לוז בדבש.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לחבושים

לגבינה

לאגוזי לוז בדבש

לוויניגרט

להגשה

אופן ההכנה

מכינים את החבושים

1

שמים חבושים בסיר עם מים לכיסוי. מוסיפים מיץ לימון, סוכר וקינמון ומביאים לרתיחה. מבשלים בבעבוע עדין 15-10 דקות עד שהפרי רך (אם משתמשים באגסים, הבישול יהיה קצר יותר). מסירים מהכיריים ומניחים להצטנן בתוך הנוזל.

מכינים את הגבינה

2

יוצקים חלב ושמנת לסיר ומביאים לרתיחה על להבה גבוהה תוך כדי בחישה מתמדת. כשהנוזל רותח מוסיפים מייד יוגורט ומלח ומערבבים היטב. מחזירים לרתיחה וסוחטים מיץ מלימון אחד. בשלב הזה הנוזל יתחיל להיפרד לנוזל וגבן - לא מערבבים כדי לא לפגוע בתהליך. מניחים לרתוח עוד 2 דקות ומסירים מהכיריים. בשלב הזה הגבן אמור להיפרד ממי הגבינה. אם זה לא קרה, מוסיפים עוד מיץ לימון ומבשלים עוד דקה או שתיים. מצננים 5 דקות בסיר.

3

מניחים בד חיתול על קערה או גרב נקייה בתוך אגרטל או קנקן צר וגבוה ומקפלים את שוליה על שפת הקנקן. יוצקים בזהירות את תכולת הסיר לתוך הבד ומשאירים ל- 10 דקות. מרימים את הבד/הגרב, קושרים ותולים מעל כיור או קערה (הכי נוח לקשור לברז של כיור המטבח). אם אתם אוהבים גבינה רכה (כמונו), מספיק לתלות אותה ל- 30 דקות. אם אתם מעדיפים גבינה במרקם של פטה, מוסיפים כפית מלח לחלב בעת הרתיחה ותולים את הגבינה למשך לילה.

מכינים אגוזי לוז בדבש

4

שוברים אגוזים מעט ומערבבים עם דבש, צ'ילי ומלח.

בסמוך להגשה

5

מערבבים את חומרי הוויניגרט ומקפיצים עם עלי תרד או סלק. מחלקים את העלים בין צלחות הגשה, מסדרים בצד אחד של הצלחת חבושים ובצד השני — תלולית גבינה ועליה חופן אגוזים.