מתכון

חיתוכיות פקאן של סבתא, רמה אחת מעבר

טעמן המתוק, האגוזי והעסיסי מציב רף גבוה לכל הקינוחים האחרים

27,664 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2021
חיתוכיות פקאן של סבתא | צילום: אסף רונן, עיצוב מזון: נעמה רן, סטיילינג אווירה: Hoekman Design
חיתוכיות פקאן של סבתא | צילום: אסף רונן, עיצוב מזון: נעמה רן, סטיילינג אווירה: Hoekman Design

כשהייתי ילד (לפני יותר מדי שנים), הקינוח שרציתי תמיד יותר מכל האחרים היה חיתוכיות הפקאן של סבתא שלי. טעמן המתוק, האגוזי והעסיסי הציב רף גבוה לכל הקינוחים האחרים בחיי. אני מקווה שסבתא תהיה גאה בעובדה שנקטתי כמה צעדים יצירתיים והעליתי את המתכון שלה לרמה אחת מעבר, לא רק מהבחינה הקולינרית אלא גם מהבחינה הרוחנית.

שימו לב: המתכון כולל 3 כפות חמאת קנאביס (המתכון בספר). אפשר כמובן להכין עם חמאה רגילה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

למלית

אופן ההכנה

1

מחממים את התנור ל-180 מעלות.

2

מכינים את הבצק: מעבדים את כל החומרים לבצק במעבד מזון, עד שמתקבלת תערובת פירורית, אבל (וזה חשוב!) מפסיקים את פעולת המכשיר לפני שהתערובת הופכת לבצק.

3

מרפדים תבנית אפייה מלבנית בינונית בנייר אפייה, ומוזגים עליה את תערובת הפירורים. מכסים בנייר אפייה נוסף, ומהדקים את התערובת בידיים באופן אחיד. מסירים את הנייר העליון, ואופים בתנור במשך 20 דקות או עד לקבלת גוון חום-זהוב. בתום האפייה מוציאים מהתנור.

4

מכינים את המלית: בזמן שהבצק נאפה לו, מערבבים את כל חומרי המלית מלבד הפקאנים בסיר המחומם על להבה בינונית. מבשלים תוך כדי בחישה מתמדת במשך חמש דקות לפחות, או עד שהתערובת נעשית נוזלית. לאחר מכן מנמיכים את הלהבה, ומבשלים במשך דקה נוספת עד שהתערובת מסמיכה מעט. מוסיפים את הפקאנים, בוחשים ומסירים מהאש.

5

לא נותנים לבצק להתקרר, ומיד לאחר שמוציאים אותו מהתנור מוזגים על הבצק את תערובת המילוי, ומפזרים בשכבה אחידה באמצעות מרית או כף. מחזירים לתנור למשך עשרים דקות נוספות. בתום האפייה הזו מוציאים מהתנור, ומניחים בצד להתקרר במשך רבע שעה.

6

חותכים לריבועים ומגישים.

המתכון מתוך ספרו של גלעד מאירי, "מאנצ'יז – בישול עם קנאביס ומתכונים למאנצ'יז", 263 עמ', לרכישה אונליין