מתכון

חלת כרשה, זעתר ובייקון טלה

אין מדובר בחלה ממולאת, אלא בחלה שכל התוספות שלה נכנסות לתוך הבצק עצמו

4,772 בשלנים התעניינו במתכון זה
חלת כרשה, זעתר ובייקון טלה של מאי ישורון. צילום: שני בריל; סטיילינג: עינב רייכנר
חלת כרשה, זעתר ובייקון טלה של מאי ישורון. צילום: שני בריל; סטיילינג: עינב רייכנר

אין מדובר בחלה ממולאת, אלא בחלה שכל התוספות שלה נכנסות לתוך הבצק עצמו, כך שאפשר להרגיש אותן בכל ביס וביס. לגרסה צמחונית אפשר לוותר על בייקון הטלה, ולקבל חלת כרשה וזעתר טעימה לא פחות.

שימו לב: הבצק דורש התפחה של שעתיים וחצי.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

להברשה וקישוט לפני האפייה

להברשה אחרי האפייה

אופן ההכנה

1

מחממים שמן במחבת ומטגנים כרשה שבע־שמונה דקות תוך כדי ערבוב להזהבה קלה. מוסיפים קורט מלח ועלי זעתר ומערבבים. מסירים מהלהבה, מעבירים לקערה עם מסננת, סוחטים את השמן ושומרים אותו בצד. מעבירים את הכרשה למקרר עד הכנת הבצק.

2

מטגנים בייקון (לא חובה) במחבת נפרדת (לא משמנים את המחבת - יש מספיק שומן בבייקון) תוך כדי ערבוב כחמש דקות להשחמה (מוסיפים מלח לפי הטעם). מסירים מהלהבה, מעבירים לקערה עם מסננת, סוחטים את השמן ושומרים אותו ואת הבייקון בנפרד בצד.

3

מערבבים את הבייקון והכרשה ושומרים במקרר בזמן הכנת הבצק.

מכינים את הבצק

4

טורפים במטרפה ידנית בקערת מיקסר עם וו לישה מים, שמרים, סוכר ודבש להמסת השמרים. מוסיפים קמח, ביצים ושמן מטיגון הכרשה (אם חסר משלימים עם שמן ניטרלי) ולשים חמש דקות במהירות נמוכה לבצק אחיד ורך. מוסיפים מלח וממשיכים ללוש דקה נוספת. מוסיפים את תערובת הכרשה והבייקון ולשים שתיים־שלוש דקות נוספות להטמעה ופיזור אחיד בבצק. מעבירים את הבצק לקערה משומנת קלות ומתפיחים כשעה להכפלת הנפח.

5

מחלקים את הבצק על משטח עבודה משומן קלות ל־16 חלקים שווים (כ־110 גרם האחד). מכדררים כל חלק לכדור ומסדרים את הכדורים בשתי תבניות. מכסים בניילון נצמד או מגבת ומתפיחים שעה־שעה וחצי.

6

מחממים תנור ל־180 מעלות.

7

מברישים את החלות בביצה טרופה, מפזרים עלי זעתר ומלח ים אטלנטי ואופים 20־25 דקות. מסובבים את התבניות באמצע האפייה. מוציאים את החלות מהתנור ומברישים במעט שמן מטיגון הבייקון (או שמן מטיגון הכרישה או שמן ניטרלי).