מתכון

חמין בובעס עם “קישקע” טבעוני

כרוב ממולא בלחם ובצל כגרסה טבעונית לקישקע. יש אפשרות לדלג על מילוי הכרוב ולהכין את השעועית בלבד

14,231 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2019
חמין בובעס עם "קישקע" של רבקה ויזנפלד. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דינה אוסטרובסקי וירדן יעקובי. כלים: ורד טנדלר דיין
חמין בובעס עם "קישקע" של רבקה ויזנפלד. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דינה אוסטרובסקי וירדן יעקובי. כלים: ורד טנדלר דיין

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לחמין בובעס

לכרוב הממולא

אופן ההכנה

מכינים כרוב ממולא

1

מסירים בעזרת סכין את שורש המלפוף (יוצרים פתח בצורת משולש) ומפרידים לעלים. מרתיחים שפע מי מלח בסיר גדול וחולטים את העלים כ־2 דקות לריכוך חלקי. מעבירים למי קרח.

2

מחממים שמן זית במחבת גדולה מעל להבה נמוכה. מוסיפים בצל ומטגנים כחצי שעה עד להזהבה עמוקה. במקביל מסירים את הקרום של הלחם וחותכים את החלק הלבן לקוביות קטנות. מערבבים את הלחם עם הבצל המטוגן ומתבלים במלח ובפלפל שחור גרוס (אם יש שאריות של עלי כרוב, אני נוהגת לקצוץ אותן דק, לצרוב מעט במחבת ולהוסיף לתערובת המילוי).

3

פורסים עלה כרוב חלוט על משטח העבודה ומסירים את החלק התחתון של הגבעול המרכזי שלו כדי להקל על פעולת הגלגול. מניחים 2 כפות מילוי בקצה כל עלה כרוב (במקום שהסרנו את הגבעול), מקפלים קיפול אחד קדימה, מקפלים את השוליים לכיוון המרכז ומגלגלים קדימה (כמו שמקפלים סיגר). מסדרים בקופסה רחבה ומניחים במקרר ללילה (עושים זאת לילה מראש כדי לחסוך את ההכנה בבוקר למחרת, אך לא חייבים).

מכינים חמין בובעס

4

מסננים את שעועית הלימה ממי ההשריה ומניחים בסיר גדול. יוצקים ½2 ליטר מים ומביאים לרתיחה על להבה גבוהה תוך כדי קיפוי הקצף. מבשלים כחצי שעה. מסירים מהאש

5

מחממים תנור ל־140 מעלות. מעבירים את השעועית (יחד עם כל מי הבישול) לכלי מותאם לתנור. מתבלים במלח ופלפל שחור, ומוסיפים בצל, שום, עשבי תיבול, עגבניות שרי ופלפל חריף ומערבבים עד שהשעועית נעטפת בתיבול. יוצקים מעל שמן זית לכיסוי מלא (צריך שכבה יפה של שמן שתאטום את השעועית). מכסים את הכלי ומעבירים לתנור ל־6־10 שעות.

6

פותחים בזהירות את הכלי, מניחים את עלי הכרוב הממולאים בתוך השעועית, מכסים את הסיר ומחזירים לתנור. מעלים את הטמפרטורה ל־200 מעלות ואופים שעה. אם רוצים, בסוף אפשר להסיר את הכיסוי ולהחזיר לתנור כדי להזהיב מעט את עלי הכרוב הממולאים.