מתכון

חצילים בעגבניות נוסח משפחת ריבלין

המתכון מתוך התערוכה "נחמה ריבלין: מטבח משלה", שמתקיימת באסיף - המרכז לתרבות אוכל בישראל

21,691 בשלנים התעניינו במתכון זה
יולי 2021
חצילים בעגבניות נוסח משפחת ריבלין (מתכון של נחמה ריבלין). צילום: דן פרץ
חצילים בעגבניות נוסח משפחת ריבלין (מתכון של נחמה ריבלין). צילום: דן פרץ

מתחילים בהמלחת החצילים כדי שיגירו נוזלים ויתייבשו מעט, כך שלא יפרישו נוזלים במהלך הטיגוןאל תמליחו ביותר מכפית גדושה של מלח, כדי לא לקבל תוצאה מלוחה מדי. בחרו בחצילים קלים עם קליפה מבריקה ומתוחה, והעדיפו חצילי בלאדי (בצורת מניפה).

שימו לב: החצילים זקוקים לשעה המלחה.

אסיף – המרכז לתרבות אוכל בישראל 

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לרוטב

לסיום האפייה (לא חובה)

אופן ההכנה

1

מרפדים מגש רחב בנייר אפייה, מניחים עליו את החצילים, בוזקים 1/2 כפית מלח, הופכים, בוזקים 1/2 כפית מלח נוספת ומניחים בצד (רצוי בשמש) לשעה עד 4 שעות. מנגבים היטב את החצילים משני הצדדים בנייר מטבח לספיגת כל הנוזלים (וכדי להיפטר מעודפי מלח) ומניחים בצלחת מרופדת בנייר אפייה.

2

מחממים שמן במחבת רחבה. מניחים את הקמח בצלחת עמוקה ורחבה, מוסיפים 1/2 כפית פלפל שחור גרוס ו־1/2 כפית מלח ומערבבים.

3

מצפים את החצילים בקמח משני הצדדים, טובלים בביצה הטרופה ושוב בקמח, מעבירים לשמן החם ומטגנים 6 דקות מכל צד מעל להבה בינונית להזהבה. אם המחבת שלכם קטנה ואתם מטגנים ביותר משני מחזורים, רצוי לסנן את השמן אחרי המחזור השני (עודפי הקמח נשרפים ומעלים עשן). מוציאים לצלחת מרופדת בנייר מטבח.

מכינים רוטב, מרכיבים ואופים

4

מניחים את כל חומרי הרוטב, למעט רסק העגבניות, המים, המלח והפלפל, בסיר קטן ומטגנים 6 דקות מעל להבה בינונית תוך ערבוב מתמיד. מוסיפים רסק עגבניות, מערבבים ומוסיפים מים, מלח ופלפל שחור. מערבבים, מביאים לרתיחה עדינה ומסירים מהלהבה.

5

מחממים תנור ל־170 מעלות. מסדרים את החצילים בתבנית סינייה עגולה או בתבנית זכוכית מלבנית, יוצקים מעל את הרוטב לכיסוי כמעט מלא של החצילים, מכסים במכסה מתאים או בנייר אפייה שעליו רדיד אלומיניום ומעבירים לתנור. אופים 50 דקות. מסירים את הכיסוי, יוצקים מעל הכל מיץ לימון (הנרתעים מחמיצות יכולים לוותר) ואופים 10 דקות נוספות עד שפני החצילים משחימים. החצילים נשמרים מכוסים בניילון או בקופסה אטומה עד 3 ימים. מחממים בתנור לפני ההגשה.