מתכון

טארטלט גבינות וזרעי עגבניות צבעוניות

לזרעי העגבניות מראה תכשיטִי וטעמם מזכיר לי תמיד את המיץ שנשאר בתחתית הקערה כשמסיימים לאכול סלט קצוץ

1,472 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוקטובר 2019
טארטלט גבינות וזרעי עגבניות צבעוניות של סבינה ולדמן. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר
טארטלט גבינות וזרעי עגבניות צבעוניות של סבינה ולדמן. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר

הכנת הקלתיות דורשת מעט השקעה, לכן כדאי להכין כמות כפולה ולשמור את הקלתיות האפויות במקפיא עד 4 חודשים. אם אתם נרתעים מהכנת בצק פריך, הגרסה הזו עשויה לחבב אותו עליכם. אני מחליפה חלק מן הקמח בקמח שקדים, שסופח פחות נוזלים ומפיק בצק פריך במיוחד שיותר מתאים לשילוב עם מלית רטובה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

להגשה

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

מעבדים קמח, קמח שקדים, מלח וחמאה במעבד מזון כ-20 שניות לקבלת פירורים. מוסיפים חלמון ומעבדים ב-5-4 פולסים רק עד שמתקבל כדור בצק שמרקמו אינו אחיד (עדיין ניכרים בו גושי חמאה).

2

פורשים יריעה גדולה של ניילון נצמד על משטח העבודה ומשטחים את כדור הבצק עם הידיים במינימום תנועות לדסקית בעובי כ-3 ס"מ. עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעה לפחות. אפשר לשמור את הבצק בקירור עד שבוע או במקפיא עד 4 חודשים.

מעצבים ואופים

3

מוציאים את הבצק מהמקרר כ-10 דקות לפני תחילת העבודה ומחלקים ל- 12 חלקים שווים. דוחסים אותם לתבניות הטארטלט ומשטחים בקצות האצבעות, כך שהבצק ייצמד לדפנות התבנית ולתחתיתה ויגיע לעובי כ-2 מ"מ. עודפי בצק הגולשים מהשוליים מסירים בעזרת סכין חדה. מעבירים את הקלתיות למקרר ל-15 דקות להתייצבות.

4

בינתיים מחממים תנור ל-180 מעלות.

5

מניחים על כל קלתית משקולת מאולתרת: גוזרים נייר אפייה לריבועים בקוטר כפול מקוטר התבניות, מקמטים אותם היטב (נייר לא מקומט עלול לפצוע את הבצק כששולפים אותו) ושמים בתבניות. מניחים עליהם שעועית יבשה עד שפת התבנית. אפשר להחליף את ניירות האפייה בשקיות קוקי שגוזרים לגודל המתאים. אותן רצוי לקשור בחוט קשירה עמיד בחום אחרי המילוי בשעועית.

6

אופים כ-15 דקות, מוציאים מהתנור (משאירים את התנור פועל) ומסלקים את המשקולות.

7

מחזירים את הקלתיות לתנור ואופים כ-7 דקות נוספות עד הזהבה. מוציאים ומצננים לגמרי.

להגשה

8

מחלצים את הקלתיות מהתבניות (רק אחרי שהן צוננות, אחרת הן יתפוררו) ומניחים בתוכן פרוסות גבינה. מניחים מעל כפית זרעי עגבניות, מזלפים שמן זית ומפזרים עשבי תיבול. מוסיפים מעט מלח ומגישים.