מתכון

טארט תפוזים וסולת עם מרנג ושקדים

לקחתי את טארט הלימון הצרפתי הקלאסי וחיברתי אותו עם הטעמים של ליאלי ביירות: סולת, הדרים ושקדים

10,194 בשלנים התעניינו במתכון זה
טארט תפוזים וסולת עם מרנג ושקדים של נוף עתאמנה אסמעיל ומיכל פינקלמן. צילום: דניאל לילה
טארט תפוזים וסולת עם מרנג ושקדים של נוף עתאמנה אסמעיל ומיכל פינקלמן. צילום: דניאל לילה

2 רינגים או תבניות בקוטר 18 ס"מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לשכבת סולת

לשקדים מקורמלים

למרנג איטלקי

אופן ההכנה

1

מעבדים בקערת מיקסר עם וו גיטרה קמח, שקדים טחונים, אבקת סוכר, מלח וקוביות חמאה קרות עד שקוביות החמאה נעלמות והתערובת נראית חולית (כמו קוסקוס). מוסיפים ביצים ומעבדים עד לאיחוד. משטחים את הבצק לדיסקית, עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לחצי שעה.

2

מחממים תנור ל־170 מעלות. מרדדים את הבצק על משטח מקומח לעובי 2 מ"מ, מניחים בתבניות ומהדקים היטב. מעבירים למקפיא לחצי שעה. מניחים נייר אפייה עם משקולת (שעועית או חומוס יבש) על הקלתיות הקפואות ואופים כ־10 דקות. מסירים את הנייר עם המשקולת ומחזירים לאפייה לעוד כ־15 דקות עד הזהבה. מוציאים מהתנור ומצננים. משאירים את התנור דולק. מורחים את הקלתיות בריבת תפוזים.

מכינים את שכבת הסולת

3

מחממים חלב, שמנת מתוקה, סוכר וגרגירי אלת המסטיק בקלחת עד לסף רתיחה. מוסיפים לאט ותוך כדי טריפה סולת וממשיכים לבשל על להבה נמוכה עד שהתערובת מסמיכה ומבעבעת. מסירים מהאש, מוסיפים מי זהר ומערבבים. שופכים את התערובת מיד על הקלתית האפויה ומצננים לטמפרטורת החדר.

מכינים שקדים מקורמלים

4

מערבבים את כל מרכיבי השקדים ומשטחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה בשכבה דקה. אופים ומערבבים עם כף כל 3 דקות עד לקבלת צבע חום בהיר.

מכינים מרנג איטלקי

5

מקציפים חלבון לקצף רך אך יציב. מחממים סוכר ומים בסיר עד לקבלת סירופ סוכר (אם יש מדחום – עד 120 מעלות). מפעילים את המיקסר שוב ומזלפים את סירופ הסוכר לקצף. ממשיכים להקציף במהירות בינונית עוד 7־10 דקות (עד שהמרנג בטמפרטורה של 40 מעלות).

6

מורחים שכבת מרנג על מחצית מהטארט ושורפים אותה בעזרת ברנר. מקשטים את המחצית השנייה בשקדים מקורמלים.