מתכון

וולש ריירביט – טוסט עם ממרח גבינה ובירה על ירקות שוק

וולש ריירביט הוא מאכל פאבים אנגלי - גבינה עם בירה ותבלינים על טוסט

7,220 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2020
וולש ריירביט על ירוקי השוק של מיכל בוטון ועדינה זוסמן. צילום: שני בריל. סטיילינג: נורית קריב
וולש ריירביט על ירוקי השוק של מיכל בוטון ועדינה זוסמן. צילום: שני בריל. סטיילינג: נורית קריב

השם הרשמי של המנה הוא "וולש ריירביט", אבל השיבוש של השם כבר הפך למקובל, וכולם מעדיפים לקרוא לטוסט "וולש רביט", או בתרגום חופשי – ארנבת וולשית (אף שאין בה בכלל ארנבת או בשר אחר). המנה הכביכול פשוטה הזו היא עשירה ומענגת מאוד, והיא גם שונה מאוד מה–DNA של המטבח הישראלי. בגלל זה הוספנו למנה ירקות ירוקים, והם הופכים אותה לישראלית יותר ומוסיפים לה צבע ואור. אפשר להחליף ולהשתמש בכל הירקות הירוקים שרוצים, בהתאם למה שיש בשוק ובעונה. חליטה קצרה של הירקות שומרת על צבעם ועל מרקמם הנגיס.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לממרח

לירקות

אופן ההכנה

מכינים את הממרח

1

ממיסים חמאה במחבת על להבה בינונית, מוסיפים קמח ומבשלים 1־2 דקות תוך כדי ערבוב עד שהתערובת מעלה ניחוח אך נשארת חיוורת. מוסיפים אבקת חרדל, פלפל קאיין, רוטב וורצ'סטרשייר וגינס וטורפים במטרפה. מוסיפים את הגבינה וממסים אותה בעדינות תוך כדי טריפה עד לקבלת תערובת חלקה. מסירים מהאש, יוצקים לכלי שטוח ונותנים לתערובת להתמצק (אפשר לשמור אותה במקרר עד שבועיים).

2

קולים את הלחם משני הצדדים ומצננים מעט. מורחים את פרוסות הלחם בשכבה של כ־1 ס"מ מהממרח.

מכינים את הירקות

3

מרתיחים מים בסיר בינוני. מוסיפים ברוקולי ושעועית וחולטים 1־2 דקות. מעבירים מיד לקערה עם מי קרח ומסננים.

4

מחממים חמאה ושמן זית במחבת גדולה על להבה בינונית עד שהחמאה נמסה. מוסיפים שום ואת החלקים הלבנים של הבצלים הירוקים ומבשלים כ־2 דקות תוך כדי ערבוב עד ריכוך. מוסיפים ברוקולי, שעועית ואת החלקים הירוקים של הבצלים הירוקים ומבשלים 5־4 דקות תוך כדי ערבוב עד שהירקות רכים במידה. מוסיפים תרד ומבשלים 3־2 דקות תוך כדי ערבוב עד שהתרד מאבד נפח. מתבלים במלח ופלפל ומכסים לשמירה על החום.

מגישים

5

מחממים תנור ל־200 מעלות בחום עליון. מניחים את פרוסות הלחם עם הממרח בתבנית וצולים 2־4 דקות עד שהגבינה מזהיבה ומבעבעת. מסדרים את הירקות בצלחת הגשה ומניחים מעל את הטוסטים.