מתכון

טוסט קרואסון קרניבורי עם פילה בקר בכבישה ביתית

אפשר למלא את הקרואסונים בנתחי בשר קר כמו רוסטביף, או קורנדביף - או לכבוש בבית פילה בקר כמו שמוסבר במתכון

4,262 בשלנים התעניינו במתכון זה
טוסט קרואסון קרניבורי של תולי ומגי (פיינגולד) ביבי. צילום: דניאל לילה
טוסט קרואסון קרניבורי של תולי ומגי (פיינגולד) ביבי. צילום: דניאל לילה

כמות הפילה הכבוש גדולה ממה שתצטרכו, אבל מדובר בהברקה של ממש, שאפשר לשמור במקרר ולזרוק מעל סלט ירוק עם פירות (לארוחה קיצית מהירה), להניח מעל ברוסקטה, לשטח אותו לקרפאצ'ו אסיאתי, לחתוך לרצועות ולשלב בספרינג-רול ועוד.
שימור לב – הכבישה אורכת 24 שעות (ועד 5 ימים).

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לפילה יפני כבוש

אופן ההכנה

כובשים פילה

1

מוציאים את הפילה מהמקרר שעתיים לפני ההכנה.

2

מלהיטים מחבת וצורבים את הבשר 3 דקות מכל צד להשחמה.

3

מערבבים שמן שומשום עם חומץ אורז ורוטב סויה בתבנית או בקופסה עמוקה ומשרים את הפילה הצרוב 24 שעות ועד 5 ימים במקרר. מדי פעם הופכים את הנתח.

4

מוציאים מהמרינדה, מנערים כדי להיפטר מנוזלים ופורסים דק ככל האפשר בעזרת סכין חדה. פילה פרוס ופילה שנכבש 5 ימים אוכלים מייד. פילה שנכבש פחות (אבל טרם נפרס) יישמר עד יומיים בקופסה אטומה במקרר.

מכינים את הטוסטים

5

מורחים כף פסטו על אחד הצדדים הפנימיים של כל אחד מהקרואסונים. על הצד השני מורחים 1/2 כפית חרדל וכף ואיולי. מניחים מספר נדיב של פרוסות פילה ובצל סגול וסוגרים. מרפדים את הטוסטר בנייר אפייה, מניחים את הקרואסון, מכסים בנייר אפייה נוסף וקולים 3-2 דקות עד שהקרואסון פריך. מגישים עם עלי רוקט.

ממרחים למזווה
מיונז סלק: איולי פשוט עם צבע מרהיב, שמפיח קצת חיים בכריכי בשר חומי גוון.

כך מכינים: מערבבים 1/2 כוס מיונז עם 3 כפות מיץ סלק טרי (אם אין מכונת מיץ, פשוט מגררים סלק גדול על פומפייה דקה וסוחטים מעל מסננת).

פסטו חצילים: הפסטו הזה משלב גם תוכן של חצילים קלויים, שבזכותם אפשר לוותר על הפרמזן (אם רוצים) ולקבל ממרח טבעוני בעל מרקם קטיפתי.

כך מכינים כ- 400 גרם: מחממים תנור ל- 180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. חותכים 2 חצילים בינוניים לרבעים לאורכם, שמים
בתבנית, מזלפים 5-4 כפות שמן זית וצולים 25 דקות עד שהחצילים מזהיבים ומתרככים. מעבירים את החצילים (עם הקליפה) למעבד מזון. מוסיפים 100 גרם צנוברים קלויים, 2 כוסות עלי בזיליקום, 3 שיני שום קלופות, 1/3 כוס שמן זית ו- 1/3 כוס גבינת פרמזן (לא חובה) וטוחנים למחית חלקה. טועמים ומתבלים במלח ופלפל שחור גרוס. שומרים עד שבוע בצנצנת אטומה במקרר.