מתכון

טורטייה א-לה צפרה

המתכון הזה נולד בהשראת מנה שהגישו ב'מסעדת צפרה של אבי קונפורטי והוא מלווה אותי שנים. הוא מודולרי מאוד

3,768 בשלנים התעניינו במתכון זה
יולי 2019
טורטייה א-לה צפרה של חני בורובסקי. צילום: דניאל לילה
טורטייה א-לה צפרה של חני בורובסקי. צילום: דניאל לילה

אפשר להחליף את הטונה בסלמון או באינטיאס, להשתמש בכל רוטב איולי מתובל ולוותר על ביצי הדג. רק אל תוותרו על הירקות הטריים – הם מוסיפים רעננות לכל מה שתחליטו להניח על הטורטייה. מגישים מיד אחרי ההרכבה, אחרת הטורטיות מאבדות מפריכותן.

 

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

קורצים וקולים טורטיות

1

מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה.

2

קורצים מכל טורטייה כ-6 עיגולים בעזרת רינג או כוס בקוטר 5 ס"מ ומעבירים לתבנית.

3

מערבבים בקערית שמן זית וסויה ומושחים כל טורטייה בתערובת בעזרת מברשת. אופים 5-4 דקות עד שהטורטיות מתקשות מעט. מוציאים מהתנור ומצננים.

מרכיבים ומגישים

4

מורחים מעט רוטב על כל טורטייה. מניחים על כל טורטייה 2 פרוסות טונה ובוזקים מעט מלח גס. מפזרים בצלי שאלוט, פלפל חריף, צנוניות, בצל ירוק, אבוקדו ופרוסות עגבנייה. מטפטפים מעל מהרוטב בעזרת כפית קטנה ומניחים תלולית של ביצי דגים. מגישים מיד.

3 רטבים אסייתיים

שיטת ההכנה זהה: מניחים את כל החומרים בכלי גבוה וצר וטוחנים בעזרת מוט ריסוק עד לקבלת רוטב חלק. הרטבים יישמרו עד 3 ימים במקרר.
רוטב חזרת 4 כפות מיונז, 2 כפות רוטב חזרת (או כף שורש חזרת מגורר + כף מיונז), חופן עלי כוסברה, 6-5 כפות מיץ לימון סחוט טרי או כף מיץ יוזו, 4 טיפות טבסקו, 1/4 כפית רוטב דגים (נאם פלה), מלח ופלפל לבן.

רוטב אפונת ווסאבי מניחים 1/4 כוס אפונת ווסאבי בשקית כפולה ומשטחים בעזרת מערוך עד שהאפונים הופכים לאבקה. טוחנים את האבקה עם 6 כפות מיונז, חופן קטן של עלי טרגון, 6-5 כפות מיץ ליים טרי, כפית סויה וכפית צ'ילי גרוס.

רוטב שומשום שחור ומיסו 2 כפות מיסו לבן (שירו מיסו), 4 כפות ממרח שומשום שחור (להשיג בחנויות אסייתיות), 1/2 פלפל צ'ילי אדום טרי קצוץ, 2 כפות סויה, 1/2 כוס חומץ
אורז, 4 כפות סילאן, 1 כפית שורש ג'ינג'ר מגורר, 2 שיני שום קלופות וכתושות ו-1 כף שמן שומשום.