מתכון

טורטליני סולת עם תרד ומנגולד ברוטב שקדים

המנה הזו נולדה מהרצון לייצר פסטה טבעונית שתהיה עשירה ומעניינת גם ללא ביצים

3,855 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2019
טורטליני סולת עם תרד ומנגולד ברוטב שקדים של שף תומר טל. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דלית רוסו
טורטליני סולת עם תרד ומנגולד ברוטב שקדים של שף תומר טל. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דלית רוסו

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

למלית

לחלב שקדים

לרוטב

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

לשים את מרכיבי הבצק במיקסר עם וו לישה כ־8 דקות עד לקבלת בצק אחיד. מכדררים את הבצק לכדור, עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לכשעתיים.

מכינים את המלית

2

מחממים שמן זית בסיר ומטגנים בצלים על אש בינונית כ־8 דקות עד שהם מזהיבים. מוסיפים שום ומטגנים עוד כמה שניות. מוסיפים את כל הירוקים ומטגנים עד שהם מאבדים את נפחם. מוסיפים קליפת לימון, מיץ לימון ו־1/2 כוס מים ומבשלים עוד כ־5 דקות עד לתערובת אחידה ויבשה. מוסיפים פיסטוקים ומערבבים. מתקנים תיבול ומצננים.

3

מרדדים את הבצק במכונת פסטה עד לעובי 2 מ"מ. קורצים מהבצק עיגולים אחידים בקוטר של כ־5 ס"מ. מניחים במרכז כל עיגול כפית מהמלית, מקפלים לחצי סהר, מהדקים היטב את הקצוות ומצמידים את שני הקצוות זה אל זה לקבלת צורת טורטליני.

מכינים חלב שקדים

4

מרתיחים את מרכיבי חלב השקדים, מקטינים את האש לבינונית ומבשלים ברתיחה עדינה כ־30 דקות. טוחנים את התערובת במעבד מזון ומסננים.

מכינים את הרוטב

5

מחממים שמן זית בסיר ומטגנים את הבצלים כ־10 דקות על אש בינונית עד שהם משחימים. מוסיפים שום ופלפלים חריפים, מנמיכים לאש בינונית ומטגנים עוד כ־5 דקות. מוסיפים זעתר ותרד ומטגנים עוד כ־5 דקות. מוסיפים את חלב השקדים, מיץ לימון ומלח ומערבבים. מרתיחים, מקטינים את האש, מכסים ומבשלים כ־30 דקות.

6

מסננים את הרוטב ומחזירים לסיר על אש קטנה.

7

מבשלים את הטורטליני במים רותחים עם מלח כ־2 דקות עד שהם צפים, מעבירים אותם מיד לרוטב בעזרת כף מחוררת ומערבבים כ־2 דקות עד שהטורטליני נעטפים ברוטב.