מתכון

ירוקים צלויים עם ממרח פלפלים

את הממרח הזה מכינים בבית ואת הירוקים חולטים מעט מראש - ואז צורבים ומחברים בשטח

12,345 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2021
ירוקים צלויים עם ממרח פלפלים של רינת צדוק | צילום: ניקי טרוק
ירוקים צלויים עם ממרח פלפלים של רינת צדוק | צילום: ניקי טרוק

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לממרח פלפלים

לירוקים הצלויים

להגשה

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל־230 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. קולים את הפלפלים כ־20 דקות, עד שקליפתם מתנפחת, נחרכת ומתבקעת מעט. אם יש לכם בבית מבער (ברנר) ואתם רוצים להעמיק את טעמי האש, חורכים את הפלפלים מיד כשהם יוצאים מהתנור בעזרת המבער. מעבירים לקופסה אטומה או לשקית לצינון. אפשר גם לקלות את הפלפלים מעל להבת גז גלויה או גריל פחמים.

2

מקלפים את הפלפלים ונפטרים מהגרעינים. חותכים אותם גס ומעבירים למעבד מזון. מוסיפים את יתר חומרי הממרח וטוחנים למחית חלקה. אם הממרח סמיך מדי, אפשר להוסיף 1־2 כפות מים רותחים. מעבירים לצנצנת ושומרים במקרר עד שבוע.

3

חולטים ירוקים: מכינים קערת מי קרח בצד ומביאים לרתיחה שפע מים עם כפית מלח בסיר גדול. מוסיפים ברוקומיני, חולטים 2 דקות ומוציאים למי הקרח בעזרת מלקחיים. מוסיפים שעועית ירוקה, חולטים 3־4 דקות ומוציאים למי הקרח. מוסיפים אספרגוס, חולטים 2 דקות ומוציאים למי הקרח. מסננים ומייבשים. מעבירים את הירוקים לקופסה, מזלפים עליהם שמן זית, בוזקים מלח ופלפל שחור ושומרים בצד עד הצלייה.

4

מניחים את הירוקים על רשת מנגל או מלהיטים מחבת ברזל מעל כיריים או גריל. צולים את הירוקים כ־4 דקות, עד שהם מקבלים סימני חריכה עדינה, הופכים בעזרת מלקחיים וצולים עוד כ־2 דקות. מוציאים לצלחת הגשה. מוסיפים 6־7 כפות מרוטב הפלפלים, מפזרים אגוזי לוז ומגישים.