מתכון

לזניה פטריות ובשמל

מנה חגיגית, יפה ופשוטה להכנה. אפשר לערבב בין סוגי הפטריות האהובות עליכם

25,436 בשלנים התעניינו במתכון זה
מאי 2021
לזניה פטריות ובשמל של שף מנה שטרום | צילום: מיכל רביבו
לזניה פטריות ובשמל של שף מנה שטרום | צילום: מיכל רביבו

דפי לזניה טריים תוכלו למצוא בחנויות המתמחות בהכנת פסטה טרייה או להכין בעצמכם, אך גם שימוש בדפי לזניה יבשים יביא לתוצאה נהדרת.

המתכון מותאם לתבנית בגודל 30*40 ס"מ.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לרוטב בשמל

לכיסוי

אופן ההכנה

מטגנים את הפטריות

1

מחממים מעט שמן זית במחבת רחבה ומטגנים בצל עד שקיפות. מוסיפים את כל סוגי הפטריות, בוזקים מלח גס ומטגנים מעל להבה גבוהה 5 דקות. מוסיפים יין לבן ונותנים לו להתאדות. מפלפלים, מערבבים ומסירים מהאש.

מכינים את רוטב הבשמל

2

ממיסים בסיר חמאה בסיר גדול מעל להבה נמוכה. מוסיפים קמח תוך כדי טריפה בעזרת מטרפה. מוסיפים חלב בהדרגה ותוך כדי טריפה מתמדת, כדי שלא ייווצרו גושים. ממליחים, מפלפלים, מגרדים מעט אגוז מוסקט, מוסיפים פרמזן ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה, ממשיכים לבשל תוך כדי ערבוב במשך כ־ 10 דקות עד להסמכה ומסירים מהאש.

מרכיבים את הלזניה

3

מחממים תנור ל־ 180 מעלות ומשמנים תבנית בחמאה. מערבבים 3/4 מרוטב הבשמל עם תערובת הפטריות ועם גבינת מוצרלה או קשקבל. מרפדים את התבנית בשכבה של דפי לזניה. אם בחרתם להשתמש בדפי לזניה יבשים, מומלץ להרטיב כל שכבה ברבע כוס מים. יוצקים מעל דפי הלזניה 1/3 מתערובת הבשמל והפטריות, מניחים מעליה שכבה נוספת של דפי לזניה, וחוזר חלילה, כך שבסוף התהליך תקבלו ארבע שכבות דפי לזניה ושלוש שכבות מילוי. מעל השכבה העליונה יוצקים את שארית רוטב הבשמל ששמרתם בצד, ומפזרים מעל גבינת פרמזן.

4

מניחים על התבנית נייר אפייה, עוטפים את התבנית היטב בנייר כסף ומכניסים לתנור. אופים 20 דקות. מסירים את נייר הכסף ואת נייר האפייה ואופים 20 דקות נוספות. מוציאים את הלזניה מהתנור, ומניחים לה להצטנן ולהתייצב. מומלץ להכניס את הלזניה למקרר למשך הלילה ורק למחרת לחתוך לריבועים למנות. לפני ההגשה מעבירים את המנות שחתכנו לתבנית גדולה יותר מהתבנית בה הכנו את הלזניה ומחממים אותן כשביניהן מרווחים.

מתוך הספר "געגועים לאיטליה", הוצאה עצמית, 207 עמודים, 84 שקלים. הספר מגיע בגרסה כשרה ובגרסה לא כשרה.

געגועים לאיטליה, מנה שטרום. צילום: מיכל רביבו
געגועים לאיטליה, מנה שטרום. צילום: מיכל רביבו