מתכון

לזניית קישק ופלפלים קלויים

מרק הקישק המסורתי דומה לרוטב הבשמל הצרפתי. מעבר למרקם, בשניהם יש מרכיב חלבי. בגלל זה שידכתי את הקישק ללזניה

3,152 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2019
לזניית קישק ופלפלים קלויים של נוף עתאמנה אסמעיל. צילום: דניאל לילה
לזניית קישק ופלפלים קלויים של נוף עתאמנה אסמעיל. צילום: דניאל לילה

אי אפשר להתעלם מהדמיון הרב בין מרק הקישק המסורתי ורוטב הבשמל הצרפתי. מעבר למרקם הסמיך, בשניהם יש מרכיב חלבי (חלב לעומת יוגורט) ומרכיב עמילני (קמח לעומת בורגול טחון). בגלל זה שידכתי את הקישק ללזניה ושדרגתי אותו עם רוטב פלפלים. התוצאה מופלאה.

לקישק ביתי

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לרוטב הפלפלים

לרוטב קישק

להרכבת הלזניה

אופן ההכנה

מכינים רוטב פלפלים

1

מחממים שמן זית בסיר על להבה בינונית ומטגנים בצל להזהבה קלה. מוסיפים שום ומטגנים כחצי דקה נוספת. מוסיפים פלפלים קצוצים ומטגנים כ־2 דקות. מוסיפים עגבניות מרוסקות, מתבלים במלח, פלפל שחור, צ'ילי ונענע מיובשת. מביאים לרתיחה ומסירים מהאש.

מכינים רוטב קישק

2

מחממים שמן זית בסיר נוסף מעל להבה נמוכה. מוסיפים קישק, מערבבים כדקה ומוסיפים מים. מביאים לרתיחה תוך ערבוב מתמיד. אם הבשמל מסמיך מדי, מדללים במעט מים חמים.

3

מחממים תנור ל־200 מעלות. יוצקים מעט מרוטב הפלפלים לתבנית בגודל 30X20 ס"מ ומניחים מעליו שכבת עלי לזניה. יוצקים עליהם עוד מרוטב הפלפלים ומרוטב הבשמל ומכסים בשכבה נוספת של עלי לזניה. ממשיכים כך עד שמסיימים את כל עלי הלזניה. מניחים מעל פלפלי שושקה שלמים ומכסים את התבנית בנייר אפייה ומעליו נייר כסף. מעבירים לתנור ואופים כחצי שעה (מומלץ לשים את התבנית בתוך תבנית גדולה יותר מלאה במים כדי למנוע מהתחתית להיחרך).

4

מוציאים מהתנור, מורידים את הכיסוי. מעלים את הטמפרטורה בתנור ל־250 מעלות ומחזירים את הלזניה לשליש העליון להשחמה של הפלפלים.