מתכון

לחם בירת חיטה

לחם ממחמצת מהירה ופשוטה (יחסית) שנקראת פוליש, שמקבל טעמים עמוקים ומרקם אוורירי בזכות תוספת בירה

1,794 בשלנים התעניינו במתכון זה
יוני 2019
לחם בירה של ברי יוגב. צילום: ברי יוגב
לחם בירה של ברי יוגב. צילום: ברי יוגב
  • 3 כיכרות
  • 3 שעות + 15-12 שעות הכנת בצק מקדים +שעתיים צינון
  • קל
  • צמחוני
  • כשר

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק המקדים (פוליש)

לבצק

אופן ההכנה

מכינים בצק מקדים:

1

ממיסים 2 גרם שמרים במים, מוסיפים מקמח ומערבבים בעזרת ידנית או בעזרת כף לאיחוד. מכסים את הקערה ומשאירים 15-12 שעות מחוץ למקרר. בלילות חמים מניחים לשעתיים מחוץ למקרר ואז מעבירים למקרר ל-13-10 שעות נוספות.

מכינים בצק:

2

מערבבים את הבירה (הקרה), השמרים, הפוליש, הלתת והקמחים בקערת המיקסר, לשים במהירות איטית 3 דקות. מוסיפים את המלח וממשיכים ללוש במהירות גבוהה 4 דקות.

3

מוציאים את הבצק מהמיקסר ולשים דקה-שתיים נוספות בידיים. מכסים את הבצק בניילון או מגבת לחה ומניחים לתפיחה (הנקראת בלשון המקצועית תסיסה) לשעה מחוץ למקרר.

4

מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח ומחלקים אותו ל-3 חלקים, יוצרים מכל חלק כדור או גליל - לפי צורת הכיכר הרצויה. מכסים את כדורי הבצק במגבת לחה או בניילון ומשאירים לתפיחה נוספת של שעה-שעה וחצי.

אופים:

5

מחממים את התנור ל-240 מעלות. יוצרים 3-4 חריצים בעומק של כ-2-1.5 ס"מ לרוחב או באלכסון, על פני כל כיכר. מניחים תבנית (או כל כלי חסין חום אחר) בתחתית התנור וממלאים אותה במים רותחים.

6

מעבירים את הכיכרות לתנור ואופים 10 דקות בלי לפתוח את התנור.

7

שולפים את תבנית המים מהתנור בזריזות ומורידים טמפרטורה ל 210. אופים עוד 20 דקות. פותחים חרך בדלת התנור (אפשר פשוט למנוע מהדלת להיסגר בעזרת כף / מזלג) ואופים 7 דקות אחרונות. מוציאים מהתנור ומניחים ללחם להתגבש ולהצטנן שעתיים לפני שפורסים.