מתכון

מאפה פנה חיטה מלאה בקרם כרובית בנוסח פלרמו

מאפה עטוף בקרם קטיפתי של כרובית וללא בשמל. מבשלים את הפסטה בנוזלי הבישול של הכרוביות — מה שמעניק אקסטרה טעם

8,562 בשלנים התעניינו במתכון זה
מאי 2017
מאפה פנה חיטה מלאה בקרם כרובית בנוסח פלרמו. צילום: דניאל לילה
מאפה פנה חיטה מלאה בקרם כרובית בנוסח פלרמו. צילום: דניאל לילה

כשעובדים עם פסטה מחיטה מלאה צריך לזכור לבשל אותה קצת יותר מאל-דנטה כי היא גם ככה נגיסה מאוד. במקרה הזה הפסטה נשלחת גם לאפייה של חצי שעה בתנור, כך שהיא מתרככת בדיוק כמו שצריך.

לתבנית פיירקס או מחבת שמתאימה לתנור בקוטר 26 ס"מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

קולים פירורי לחם במחבת עם כפית מלח ו-3 כפות שמן זית כ-5 דקות על להבה בינונית תוך הקפצה או ערבוב מתמיד. מעבירים לנייר סופג.

2

שמים פרחי כרוביות, שום וכפית גדושה מלח בסיר גדול, מוסיפים חלב ויוצקים מים חמים לכיסוי. מביאים לרתיחה על להבה בינונית, מנמיכים מעט את הלהבה ומבשלים כ-10 דקות עד שהכרובית מתחילות להתרכך. מוציאים החוצה כשליש מפרחי הכרובית ומניחים במסננת. ממשיכים לבשל את השאר כ-20 דקות נוספות עד שהן רכות לחלוטין.

3

מחממים תנור ל-180 מעלות ומשמנים תבנית פיירקס או מחבת בקוטר 26 ס"מ ביתרת שמן הזית. מפזרים כמחצית מפירורי הלחם בצורה שווה בתבנית.

4

מסננים את שאר הכרובית ושומרים את נוזלי הבישול. מוציאים כוס אחת מהנוזלים ומניחים בצד. מחזירים את יתר הנוזלים לסיר ומביאים לרתיחה עדינה. מוסיפים פסטה ומבשלים לפי הוראות היצרן עד לדרגת אל-דנטה (אם צריך, מוסיפים עוד מים רותחים).

5

בינתיים מרסקים את הכרובית הרכה במעבד מזון תוך הוספה איטית של כוס נוזלי הבישול ששמרנו עד לקבלת מחית חלקה וקטיפתית.

6

מסננים את הפסטה ומשאירים במסננת דקה נוספת לייבוש.

7

מערבבים בקערה את הפסטה המבושלת עם קרם הכרובית, חתיכות הכרובית שהוצאנו בתחילת הבישול, גבינת ריקוטה וחצי מכמות הפקורינו. מתקנים תיבול עם מלח במידת הצורך. יוצקים את התערובת לתבנית ומיישרים את פני המאפה. מפזרים מעל את שארית הפקורינו ופירורי הלחם.

8

אופים 30 דקות עד הזהבה יפה.

9

מצננים 30 דקות לפחות להתמצקות ומגישים חם או פושר עם זילוף של שמן זית מעל.