מתכון

מנגולד ממולא בבורגול ברוטב לימוני

מנה ריחנית הספוגה בטעמים מגוונים, חמוצים-מתוקים ומעט פיקנטיים

16,602 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2019
מנגולד ממולא בבורגול ברוטב לימוני -צילום וסגנון: לימור לניאדו-תירוש
מנגולד ממולא בבורגול ברוטב לימוני -צילום וסגנון: לימור לניאדו-תירוש

למי שעבורם זו הפעם הראשונה בגלגול עלים ייתכן שהתהליך ייראה תחילה מסורבל מעט, אך לאחר 3-2 ממולאים תמצאו שהגלגול פשוט ואפילו מרגיע.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למלית

לרוטב

אופן ההכנה

1

חותכים את השליש התחתון של עלי המנגולד ומשתמשים רק בחלק הירוק והרחב 0את החלק עם העורקים הלבנים העבים שומרים במקרר לתבשילים או סלטים).

2

מרתיחים סיר גדול עם שפע מים ו- 1/2 לימון וחולטים בו את עלי המנגולד למשך 60-30 שניות. העלים צרכים להיות רכים במידה כדי שלא ייקרעו בעת הגלגול. מסננים ושומרים בקערה עם מים קרים.

מכינים את המלית

3

שמים בורגול בקערה בינונית. ממלאים את הקערה במי ברז חמים, מערבבים מעט ושופכים את מי השטיפה. חוזרים על הפעולה עוד פעמיים. מסננים את רוב מי השטיפה מלבד כמות של 2 כפות. מניחים לבורגול לתפוח במשך 10 דקות ומערבבים מדי פעם.

4

מטגנים בצל ירוק במחבת עם שמן זית 2 דקות תוך ערבוב. מוסיפים שום ופטרוזיליה ומערבבים דקה. מוסיפים בורגול ואת שאר חומרי המלית ומטגנים 3 דקות תוך ערבוב.

5

מניחים עלה מנגולד על משטח עבודה, כשצד הנימים הבולטים כלפי מעלה. מניחים כף מהמלית ומקפלים מעליה את צידי העלה. מקפלים מעל את הקצה התחתון ומגלגלים. אם יש עלה קרוע, מניחים עלה על עלה ואז מגלגלים כרגיל.

6

מחממים תנור ל-180 מעלות.

7

מניחים חוט קשירה ארוך לרוחב תבנית אפייה קטנה ומעליו נייר אפייה. משמנים את הנייר קלות ומניחים עליו את הממולאים בצפיפות כשצד התפר כלפי מטה. מפזרים בין הממולאים עגבניות שרי חצויות, שיני שום חצויות וגרגרי רימון.

8

מערבבים את חומרי הרוטב ויוצקים מעל. סוגרים את הנייר וקושרים את החוט.

9

אופים 40 דקות. מגישים חם או בטמפ' החדר.