מתכון

מנטי בציר פטריות ועלי בר

הבסיס של המרק הוא ציר פטריות מלא טעמים אדמתיים וחורפיים ובתוכו משתכשכים הכיסני הבוכריים

3,730 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2019
מנטי בציר פטריות ועלי בר של מיכאל גרטופסקי. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דינה אוסטרובסקי וירדן יעקובי. כלים: ורד טנדלר דיין
מנטי בציר פטריות ועלי בר של מיכאל גרטופסקי. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דינה אוסטרובסקי וירדן יעקובי. כלים: ורד טנדלר דיין

מנטי הם כיסנים ממולאים בבשר שנפוצים בטורקיה, ארמניה והקווקז. כאן הם משתכשכים במרק שנולד בהשראת מרק הדושפרה האדיר של מסעדת חנן מרגילן – מסעדה בוכרית נהדרת בדרום תל אביב. .

שימו לב- 4 שעות קירור הבצק

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק מנטי

למלית

לציר פטריות ועלי בר

אופן ההכנה

מכינים בצק מנטי

1

מניחים בקערת מעבד מזון את כל החומרים ומעבדים לקבלת פירורים. מעבירים לקערה ומאחדים בתנועות לישה לבצק אחיד וחלק. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומניחים במקרר ל־4 שעות, עדיף למשך לילה.

מכינים מילוי

2

לאחר מנוחת הבצק, מניחים את כל החומרים בקערה ולשים רק עד איחוד.

ממלאים ומבשלים מנטי

3

מוציאים את הבצק מהמקרר ומרדדים במכונת פסטה עד לקבלת רצועה בעובי 2 מ"מ. מניחים את רצועות הבצק על משטח עבודה מקומח קלות וקורצים עיגולים בקוטר 6 ס"מ בעזרת קורצן או כוס. מניחים כפית מילוי במרכז כל עיגול בצק, מרטיבים את שולי הבצק במעט מים (בעזרת האצבע או מברשת) ומקפלים באופן הבא: מרימים תוך צביטה 2 קצוות בצק ומביאים למרכז. מרימים תוך צביטה את שתי קצוות הבצק הנותרות ומביאים למרכז (כך שנוצר מעין סימן + ).

4

מכינים קערת מי קרח ומביאים סיר גדול עם שפע מים לרתיחה על להבה גבוהה. מכניסים בזהירות מנטי למים הרותחים ומבשלים כ־2 דקות. מבשלים בכמה מחזורים כדי שהמנטי לא ידבקו זה לזה בסיר. מעבירים למי הקרח בעזרת כף מחוררת, מסננים ושומרים במקרר עד להגשה.

מכינים ציר

5

בסיר גדול על להבה נמוכה, מביאים לרתיחה עדינה ציר עוף ופטריות מיובשות. מבשלים כ־10 דקות. מסירים מהאש ומניחים בצד לשעה כדי שהציר יספוג טעמים.

מגישים

6

מחממים את ציר הפטריות ומניחים בתוכו את המנטי. טועמים ומתקנים תיבול. מוסיפים עלי בר, מוזגים לקערות אישיות ומגישים.