מתכון

מקלובה מצות ועוף לפסח

מקלובה חגיגית לפסח עם אורז, מצות וכנפי עוף

40,469 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2020
מקלובה מצות של אוהד אמזלג. צילום: אוהד אמזלג
מקלובה מצות של אוהד אמזלג. צילום: אוהד אמזלג

סיר בקוטר 26 ס"מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למשרת העוף והירקות

לבישול המקלובה

אופן ההכנה

מרככים את המצות

1

מרטיבים את המצות היטב (שוטפים מתחת לברז, 3-4 פעמים מכל צד), עוטפים במגבת מטבח, כשבד המגבת חוצץ בין מצה למצה (כדי שהמצות לא יגעו זו בזו), וממתינים כחצי שעה עד שהמצות אלסטיות ולא שבירות.

משרים את האורז

2

שמים אורז במסננת, שוטפים היטב תחת הזרם (עד שמתקבלים מים צלולים) ומשרים במים פושרים כ-40 דקות.

מכינים את המשרה ומשרים את העוף והירקות

3

שמים תבלינים יבשים, שמן זית ושום קצוץ בקערה עמוקה ומערבבים. מעסים היטב את העוף והירקות במשרה ומשרים כ-30 דקות.

מטגנים את העוף והירקות

4

מחממים שמן בסיר רחב (או מחבת רחבה) ומטגנים על להבה גבוהה כל אחד מחומרי הגלם שבמשרה בנפרד: מתחילים מהכנפיים, מטגנים אותן עד להזהבה משני הצדדים, כ-3 דקות סה"כ. מוציאים מהסיר לנייר סופג ומכניסים פנימה את תפוחי האדמה. מטגנים משני הצדדים, כ-3 דקות סה"כ עד להזהבה, ומוציאים לנייר סופג. מכניסים את הכרובית והבצל, מטגנים כ-2 דקות עד להזהבה קלה, מוציאים לנייר סופג ומסיימים בטיגון החצילים - כ-2 דקות עד להזהבה (אם חסר שמן בסיר מוסיפים מעט). מוציאים לנייר סופג. את המשרה שנשארה בקערה שומרים בצד לתיבול האורז.

5

מסננים את האורז לקערה ויוצקים עליו את שארית המשרה. מערבבים בעזרת מזלג.

מרכיבים את המקלובה על השיש

6

עוטפים דפנות של סיר גבוה במצות הרטובות: מניחים בתחתית הסיר מצה אחת (או שתיים אם צריך לכסות את התחתית) וממשיכים לדפנות (בנקודה שבה המצה שבתחתית מסתיימת מניחים את המצות שבדפנות ומצפים אותן כלפי מעלה; רצוי אפילו שתהיה חפיפה קלה בין המצה שבתחתית למצות שבדפנות). מצמידים את תפוחי האדמה לדפנות הסיר. במרכז הסיר מפזרים שליש מכמות החצילים, הכרובית והבצל ומעליהם מפזרים שליש מכמות האורז. ממשיכים לבנות באותו אופן עוד 2 שכבות (3 שכבות סה"כ).

מבשלים את המקלובה ומגישים

7

מניחים את הסיר על להבה גבוה, יוצקים פנימה מים רותחים עד לכיסוי התכולה, מביאים לרתיחה, מכסים ומנמיכים ללהבה הנמוכה ביותר. מבשלים כ-30 דקות.

8

לאחר 30 דקות מסירים את המכסה ובעזרת מקל כף עץ יוצרים כמה חורים באורז (כך יחדרו האדים גם לאורז שבתחתית הסיר). מכסים שוב, מבשלים 10 דקות ומסירים מהאש.

9

ממתינים 15 דקות (מומלץ בשלב זה לקרר את תחתית הסיר במים קרים; זה יעזור לשחרר את המקבלובה מהדפנות כשנהפוך אותה: מניחים את הסיר במחבת שטוחה גדולה יותר שבה מים קרים). מכסים את הסיר בצלחת שקוטרה גדול מקוטר הסיר והופכים בזהירות את המקלובה.