מתכון

מריטוצו – לחמניות בריוש איטלקיות עם קצפת

המתכון של נורדיניו לסופגנייה האיטלקית שכבשה את הרשת

118,992 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2020
מריטוצו של שפים עינב אזגורי ושגיא מלר, נורדיניו. צילום: אנטולי מיכאלו
מריטוצו של שפים עינב אזגורי ושגיא מלר, נורדיניו. צילום: אנטולי מיכאלו

לחמנייה רומאית, רכה ואוורירית מבצק בריוש, ממולאת בקצפת. האיטלקים אוכלים מריטוצו לארוחת בוקר, שכן מדובר במאפה לא מתוק במיוחד.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק בריוש

לקצפת

להגשה (לא חובה)

אופן ההכנה

יום לפני - מכינים את הבצק ומתפיחים

1

מפוררים שמרים בקערה, מוסיפים מים פושרים ומערבבים עד שהשמרים נמסים. מוסיפים 1/4 כוס קמח ומערבבים. מכסים במגבת מטבח ומניחים בצד לחצי שעה.

2

במיקסר עם וו לישה מערבבים את הקמח שנותר עם מלח, סוכר ו-5 ביצים. מוסיפים את תערובת השמרים ולשים במהירות נמוכה כחמש דקות. מגבירים את מהירות הלישה, מוסיפים חמאה ולשים כרבע שעה עד שהחמאה נטמעת בתערובת והבצק חלק. מכסים במגבת מטבח ומתפיחים במשך לילה במקרר.

מעצבים ואופים

3

מוציאים את הבצק מהמקרר ומחלקים אותו לכדורים של כ-100 גרם האחד (כ-10-8 כדורים). על משטח מקומח קלות מעצבים כל כדור לגליל באורך של כ-8 ס"מ ובעובי של כ-1.5 ס"מ (כך שיתקבלו מעין לחמניות מוארכות). מכסים את הגלילים במגבת מטבח ומתפיחים עד שהבצק מכפיל את נפחו (כשעה). מברישים את הלחמניות בביצה טרופה ואופים כ-35 דקות ב-180 מעלות, או עד שלחמניות מזהיבות. מוציאים ומצננים על רשת.

מכינים את הקצפת

4

מקציפים את כל החומרים לקצפת יציבה.

ממלאים את הבריושים ואוכלים

5

חוצים את הלחמניות לאורכן בחלקן העליון; משאירים את קצוות הלחמניות מחוברים. ממלאים בקצפת עד הסוף ואם רוצים מיישרים את הקצפת באמצעות פלטה לקבלת מראה חלק (כמו בתמונה). אם רוצים מפזרים מעט אבקת סוכר מעל. המריטוצו יישמרו כמה שעות מחוץ למקרר ומומלץ לאכול אותן ביום ההכנה.