מתכון

ניסואז טונה אדומה, תפוח אדמה סגול ובריק עם ביצה

סלט ניסואז הוא כר פורה ליצירתיות כיוון שהוא פתוח לפרשנות. בניס למשל, שם הומצא הסלט, לא מוסיפים תפוחי אדמה

1,058 בשלנים התעניינו במתכון זה
ינואר 2016
ניסואז טונה אדומה, תפוח אדמה סגול ובריק ממולא בביצה. צילום: דניה ויינר | סגנון: רותם ניר
ניסואז טונה אדומה, תפוח אדמה סגול ובריק ממולא בביצה. צילום: דניה ויינר | סגנון: רותם ניר

סלט ניסואז הוא כר פורה ליצירתיות כיוון שהוא די פתוח לפרשנות. בניס למשל, שם הומצא הסלט, לא מוסיפים תפוחי אדמה. לנו לעומת זאת יש תפוחי אדמה כל כך יפים במשך כל השנה, שממש חבל לא לשלב אותם בחגיגה. במקום טונה מקופסה אפשר להשתמש בטונה טרייה. כאן צרבתי אותה בשיטת הטטאקי, כך שהיא נצרבת מבחוץ ונותרת נאה וורודה בפנים. עד כאן זה נשמע די מוכר, אבל הנה השוס: במקום ביצה קשה אני מניח על הסלט בריק ובתוכו ביצה עלומה.
השחקנים טונה אדומה טרייה משובחת, תפוחי אדמה סגולים מזן ויטולט (להשיג בשוק האיכרים ולפעמים ברשתות השיווק) ועלי סיגר להכנת בריק, שנמכרים במקפיא הבצקים במרכולים.
בריק, דור 3 במקום לקפל את הבריק לחצי סהר כמקובל יוצרים ממנו קונוס, שלתוכו יוצקים את הביצה. בשלב הטיגון מחזיקים את הקונוס ביד או בעזרת מלקחיים ומכניסים אותו בעדינות לשמן – הוא יתייצב מייד וישמור על צורתו גם לאחר הטיגון. שימו לב: לא משחררים את הקונוס לתוך השמן אלא מחזיקים אותו במשך כל הטיגון. אם לא מגישים מייד, מעמידים את הקונוס בתוך כוס לצינון.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבריק:

לטיגון עמוק:

אופן ההכנה

מכינים את מרכיבי הסלט

1

מבשלים תפוחי אדמה סגולים בסיר עם מים ומעט מלח 20 דקות עד לריכוך. מסננים, מצננים מעט, קולפים וחוצים או חותכים לרבעים, תלוי בגודל.

2

מלהיטים מחבת כבדה, יוצקים כף שמן זית וצורבים את הטונה כדקה מכל צד עד שפניה חרוכים אך בפנים היא עדיין נאה לחלוטין. מתבלים במלח ופלפל ומצננים כליל לפני הפריסה.

3

שמים עלי חסה בקערת הגשה ומתבלים ב-2 כפות שמן זית, לימון, מלח ופלפל שחור.

מכינים את הבריק

4

מחממים שמן תירס לטיגון עמוק.

5

מגלגלים כל עלה של בצק בריק לקונוס, מחזיקים מהודק ויוצקים לתוכו ביצה. מניחים את הקונוס בעדינות בסיר השמן הרותח ומטגנים כ-2 דקות להתייצבות- אפשר להיעזר במלקחיים. מעבירים לנייר סופג.

מרכיבים את הסלט ומגישים

6

פורסים את הטונה דק-דק ומניחים את הפרוסות ואת תפוחי האדמה על הסלט. מסדרים את הקונוסים מסביב ומגישים.

הכנה מראש אפשר להכין מראש את תפוחי האדמה המבושלים ואת הטונה הצרובה בלבד ולשמור בכלי אטום במקרר יום-יומיים. את הקונוס עם הביצה אפשר להכין שעה מראש. לפני ההגשה מחממים 3 דקות בתנור לוהט.