מתכון

סבלה שוקולד מריר, פיסטוקים ומלח ים אטלנטי

היא אומנם רכה ונימוחה, אבל לא מיועדת לילדים עם תכולה של שוקולד מריר עם 70% מוצקי קקאו (אל תתפשרו על פחות)

6,225 בשלנים התעניינו במתכון זה
סבלה שוקולד מריר, פיסטוקים ומלח ים אטלנטי של שף-קונדיטורית הילי גרינברג. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דינה אוסטרובסקי וירדן יעקובי
סבלה שוקולד מריר, פיסטוקים ומלח ים אטלנטי של שף-קונדיטורית הילי גרינברג. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דינה אוסטרובסקי וירדן יעקובי

עוגיית השוקולד הזו לא מיועדת לילדים. היא אומנם רכה ונימוחה, אבל מכילה שוקולד מריר עם 70% מוצקי קקאו (אל תתפשרו על פחות) ועוד קצת אבקת קקאו שמעניקה גוון מריר ומורכב, שברי פיסטוק ומלח ים אטלנטי שמדגיש את הטעמים.

שעה צינון

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

שמים חמאה וסוכר משני הסוגים בקערת מיקסר ומעבדים עם וו גיטרה 5 דקות לתערובת תפוחה.

2

מערבבים קקאו, סודה לשתייה, קמח ומלח בקערה נפרדת ומוסיפים לתערובת החמאה במיקסר תוך עיבוד במהירות נמוכה. כשהתערובת במיקסר כמעט אחידה, מוסיפים שוקולד ופיסטוקים ומעבדים לתערובת אחידה עוד כדקה.

3

מוציאים את הבצק מהמיקסר ומרדדים בין 2 ניירות אפייה ליריעה בעובי 1/2 ס"מ. מעבירים לתבנית או מגש (על נייר האפייה) ומעבירים למקרר לשעה לפחות ועד לילה.

4

 מחממים תנור ל־160 מעלות. מוציאים את הבצק מהמקרר, קורצים ממנו עיגולים בקוטר 4 ס"מ ומעבירים לתבנית מרופדת נייר אפייה. אופים 12 דקות וחשוב מאוד לא לאפות יתר על המידה, אחרת השוקולד יישרף. מאחר שהצבע הכהה מקשה לדעת האם העוגיות מוכנות, מזיזים אחת ובודקים – אם היא משתחררת בקלות, העוגיות מוכנות - אם היא דבוקה לנייר האפייה אופים דקה נוספת. מצננים לחלוטין ושומרים בקופסה אטומה.