מתכון

סופגניות יוגורט מהירות

סופגניות יוגורט מסורתיות שמכינים צ'יק צ'אק - בלי לישה ובלי התפחה

51,187 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2019
סופגניות יוגורט מהירות של רות סירקיס. צילום: דן לבן. סטיילינג: דלית רוסו
סופגניות יוגורט מהירות של רות סירקיס. צילום: דן לבן. סטיילינג: דלית רוסו

סופגניות יוגורט הן אחת הדרכים הקלות להכין סופגניות – אין צורך בישה או חומרי התתפחה – היוגורט מעניק לסופגניות את המרקם האוורירי הכל כך נחשק.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

להגשה

אופן ההכנה

1

שמים בקערת מיקסר את הביצים והסוכר ומקציפים במהירות גבוהה כשתי דקות. מקטינים את המהירות ומוסיפים את היוגורט או האשל, החלב, השמן ותמצית הווניל ומקציפים דקה. מוסיפים את הקמח ואת אבקת הסודה לשתייה. ממשיכים לערבל בקלות רק עד שכל החומרים מתאחדים. רצוי לא לערבב יותר מדי!

2

ממלאים סיר שטוח או מחבת טיגון עמוקה בשמן בגובה 4 עד 5 ס"מ. מחממים על אש בינונית. חשוב שהשמן לא יהיה חם מדי, כי אז החלק החיצוני של הסופגנייה יישרף והחלק הפנימי יישאר נא.

מטגנים את הסופגניות

3

לוקחים בצק בכף ונעזרים בכף נוספת כדי להחליק את הבצק אל השמן. אם טובלים קודם את הכף בשמן החם – ניתן להחליק את העיסה ביתר קלות בעזרת הכף השנייה.

4

מטגנים 2 עד 3 דקות עד שהסופגניות מזהיבות מצד אחד. הופכים אותן בכף מחוררת ומטגנים את הצד השני. כשהן מזהיבות מוציאים אותן בכף מחוררת ומניחים על מגבות נייר.

מגישים

5

לפני ההגשה בוזקים אבקת סוכר על הסופגניות. אם רוצים, מזלפים פנימה בעזרת שקית זילוף עם צנתר קטן מעט ריבה אדומה. אפשר להגיש את הסופגניות כפי שהן וסביבן, בקעריות נאות, מבחר זיגוגים ומליות – שוקולד, ריבה וכד' כדי שהאורחים והילדים יקשטו וימלאו את הסופגניות שלהם כרצונם.

מתוך הספר חנוכה – סופגניות ולביבות מכל העולם. רות סירקיס. צילום: דן לב.  96 עמ', 88 שקלים, הוצאת ידיעות אחרונות

כריכת הספר של רות סירקיס "חנוכה" צילום: דן לב
כריכת הספר של רות סירקיס "חנוכה" צילום: דן לב