מתכון

סופגניות ריבועות במילוי קרם וניל ושוקולד לבן

השף אורגד רואש מציג מתכון לסופגניות בלתי שגרתיות, שלא ניתן לעמוד בפניהן

1,733 בשלנים התעניינו במתכון זה
ספטמבר 2019
סופגניות רבועות במילוי קרם וניל ושוקולד לבן של שף ארגד רואש. צילום וסטיילינג: אבי מזרחי
סופגניות רבועות במילוי קרם וניל ושוקולד לבן של שף ארגד רואש. צילום וסטיילינג: אבי מזרחי

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

לקרם פטיסייר שוקולד לבן

אופן ההכנה

1

מערבבים את השמרים היבשים עם המים ומניחים בצד כ-5 דקות. מכניסים לקערת מערבל עם וו גיטרה את הקמח והסוכר ומערבבים. מוסיפים את תערובת השמרים ומערבבים. מוסיפים את הביצים בזו אחר זו תוך ערבוב, ולאחר מכן מוסיפים את החלב בהדרגה. לשים עד שהבצק מתאחד ומקבל מרקם חלק.

2

מוסיפים את החמאה בהדרגה, כל פעם קובייה, עד שהיא נטמעת לחלוטין בבצק. כשהבצק חלק ואלסטי מוסיפים את המלח ומערבבים עוד כדקה. מוציאים את הבצק מהמיקסר ומכדררים אותו לכדור חלק. מניחים את הבצק בקערה מקומחת ומכסים עד שהוא מכפיל את נפחו.

3

כשהבצק תפח (כשעה במקום חמים) שופכים אותו בעדינות על משטח מקומח (בלי לפגוע בתפיחה) ומרדדים אותו בעדינות ובזהירות למשטח בעובי 2 ס"מ. חותכים את הבצק למרובעים בגודל של 6 על 6 ס"מ. מעבירים את ריבועי הבצק בזהירות, כדי שלא לפגוע בצורתם, למגש מרופד בנייר אפייה. מניחים להתפחה נוספת (כ-15 דקות) עד שהבצק מכפיל שוב את נפחו.

4

חממים בסיר שמן עמוק לטיגון עד לכ-160 מעלות. מעבירים בזהירות את הסופגניות לסיר ומטגנים עד לקבלת צבע זהוב משני הצדדים (בהיקף הסופגנייה צריך להיווצר כתר בהיר).

לקרם

5

מביאים לרתיחה בסיר את החלב, הווניל והסוכר ובמקביל מערבבים היטב את הקורנפלור והחלמונים. כשהחלב רותח משווים טמפרטורה עם מסת החלמונים – מעבירים מעט-מעט לסירוגין מתערובת החלב לתערובת החלמונים. מבשלים עד לקבלת קרם סמיך וחלק.

6

מעבירים את הקרם לקערת מיקסר עם וו גיטרה. מוסיפים את השוקולד הלבן ומערבבים עד להמסה מלאה. כשהקרם קר מעבירים אותו לקערה, מכסים בניילון נצמד ומכניסים למקרר ל-4 שעות.

להרכבת הסופגנייה

7

מערבבים את הקרם בעזרת מטרפה ומכניסים לשק זילוף עם צנתר לסופגניות. ממלאים כל סופגנייה בקרם.

הצעת הגשה

8

מקשטים את הסופגניות בשברי שוקולד מעל.