מתכון

סופריטו עוף ותפוחי אדמה

שפים מבשלים בבית: אמרי בריל מבזאר 32 מכין סופריטו עוף משגע מבית אמא

125,347 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2020
סופריטו עוף של אמרי בריל. צילום: שני בריל
סופריטו עוף של אמרי בריל. צילום: שני בריל

מתכון קלאסי וטעים שמגיע מהמטבח המצרי שעליו גדלתי. מנה פשוטה מאוד שעובדת על איזון מושלם של טעמים עדינים ונשענת בעיקר על הציר שנוצר מטיגון וצליית העוף עם כורכום והל.
אימי מספרת שבילדותה היו אוכלים את הסופריטו בשישי בערב ובזכרונותיה הסופריטו היא מנה שעובדת על כל החושים, החל מרעשי טיגון העוף ותפוחי האדמה בהכנה המקדימה ועד הריחות העמוקים שממלאים את הבית במשך שעות ההכנה. זכרון הריח והטעמים של המנה ליוו אותי שנים רבות ומסיבה לא ידועה נמנעתי מלהכין אותה, אבל לאחרונה נתקפתי געגוע והכנתי את הסופריטו המשפחתי – עם התאמות קלילות שערכתי.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

להרכבת הסופריטו

להגשה

אופן ההכנה

1

מחממים שמן לטיגון עמוק (175 מעלות) במחבת רחבה ועמוקה ומטגנים את תפוחי האדמה (כמו שמטגנים צ'יפס) על להבה בינונית עד שהם משחימים ומתרככים חלקית. מכבים את האש, מוציאים את תפוחי האדמה בעזרת כף מחוררת ומצננים. שופכים חצי מכמות השמן שבמחבת ושומרים את השמן שנותר במחבת להמשך, לטיגון העוף.

2

מביאים מים לרתיחה בסיר. מכניסים לסיר את העוף ומבשלים כ-15 דקות לבישול חלקי, תוך קיפוי נוזלי הבישול. מוציאים את העוף בעזרת מלקחיים ומניחים לו להתקרר לטמפרטורת החדר. שומרים 3 כוסות מנוזלי הבישול של העוף.

3

מתבלים את העוף בשליש מכמות הכורכום והמלח, מעבירים אותו למחבת שבה טיגנו את תפוחי האדמה וצורבים על להבה גבוהה 2-3 דקות על כל צד עד להזהבה יפה.

4

מחממים סיר קטן עם 2 כפות שמן זית. מוסיפים את יתר הכורכום והמלח, שום כתוש והל ומטגנים על להבה נמוכה במשך 2 דקות. מוסיפים את נוזלי הבישול של העוף ששמרנו, מביאים לרתיחה וממשיכים לבשל בביעבוע עדין במשך 10 דקות.

מרכיבים את הסופריטו

5

מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה.

6

מסדרים את הבצל בתבנית (איו צורך לשמן) ועליו מניחים את העוף. יוצקים את הרוטב מעל הכל ומכסים בנייר כסף. צולים בתנור במשך 45 דקות.

7

מוציאים את התבנית מהתנור ומפזרים את תפוחי האדמה המטוגנים בין חלקי העוף. מוודאים שתפוחי האדמה נוגעים ברוטב ושיש בתבנית מספיק נוזלים - אם לא, מוסיפים מעט מים; חשוב שתפוחי האדמה יספגו את הרוטב, זה יעניק להם את המרקם הנימוח שאנחנו מחפשים. מכסים שוב בנייר כסף, מחזירים לתנור וצולים 45 דקות נוספות. מסירים את נייר הכסף וצולים 20 דקות נוספות. מוציאים.

8

מפזרים מעל בצל ירוק קצוץ ומגישים.