מתכון

סטרופולי (Struffoli) - סופגניות ביס איטלקיות

סטרופולי הם כדורי בצק מטוגנים, ספוגים בדבש ובעלי קרום מתפצח שמגישים באיטליה (בעיקר בנפולי) בתקופת חג המולד

10,754 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2021
סטרופולי - סופגניות ביס איטלקיות. צילום: shutterstock
סטרופולי - סופגניות ביס איטלקיות. צילום: shutterstock

הסטרופולי מזוהים עם המטבח הנפולטני ומוגשים בעיקר בתקופת חג המולד, אבל הם מופיעים בגרסאות שונות בהרבה מחוזות של איטליה – ברומא, למשל, מקטינים את הכדורים לגודל של גרגרי חומוס וקוראים להם cicerchiata (צ׳יצ׳רקייטה). באופן מסורתי, בצק הסטרופולי הוא על בסיס שומן חזיר בבצק וגם הטיגון הוא בשומן חזיר מעורב בשמן נייטרלי – בדומה לרוב המתוקים והמאפים הנפולטנים – אבל בגרסה הכשרה משתמשים בחמאה בבצק ומטגנים בשמן נייטרלי. את הסטרופולי נהוג להגיש כשהם מסודרים בצורת גלגל ולפני ההגשה מפזרים עליהם סוכריות צבעוניות.

לסיפור מאחורי הסטרופולי

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

לטיגון

לבישול

להגשה

אופן ההכנה

מכינים בצק סטרופולי

1

עורמים קמח עם משטח עבודה ויוצרים במרכזו גומה. יוצקים לגומה ביצים, חלמונים, חמאה, סוכר ומלח. מתחילים "להפיל" את הקמח לתוך הגוונה ולערבב אותו עם יתר החומרים. לשים לקבלת בצק מבריק מאוד ורך (ייתכן שלא תשתמשו בכל הקמח). לחילופין, אפשר להכין את הבצק במיקסר עם וו לישה.

מטגנים את הסטרופולי

2

מחממים שמן בגובה 2-1 ס"מ במחבת רחבה. מטגנים את כדורי הבצק במחזורים, 4-3 דקות לכל מחזור, עד שהם מזהיבים. מוציאים בעזרת כף מחוררת ומעבירים לצלחת מרופדת בנייר סופג.

מזגגים בדבש ומגישים

3

מחממים דבש בסיר על להבה נמוכה, עד שהוא נוזלי. מוסיפים את הסטרופולי ומערבבים בעדינות, עד שהם מצופים בדבש. מוציאים לצלחת הגשה בעזרת כף מחוררת ומצננים כמה דקות, עד שהדבש מסמיך מעט מפזרים קליפות הדרים מגוררות, קליפות הדרים מסוכרות וסוכריות צבעוניות ומגישים.