מתכון

סיר עוף מוש עם בורגול ולימון כבוש

מתכון של לייזה פאנלים לארוחה בסיר אחד שתהפוך אצלכם לבת בית

12,637 בשלנים התעניינו במתכון זה
סיר עוף מוש עם בורגול ולימון כבוש מתוך ספרה החדש של לייזה פאנלים, קל קל קל . צילום: גיא בהר
סיר עוף מוש עם בורגול ולימון כבוש מתוך ספרה החדש של לייזה פאנלים, קל קל קל . צילום: גיא בהר

אני מאוד אוהבת את הטריק הזה של ארוחת הכול בסיר, אז קבלו עוף עם בורגול, לימון כבוש, חומוס וירקות. מבטיחה לכם שהוא יהפוך לסיר קבוע

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לתיבול העוף

אופן ההכנה

1

נערבב את נתחי העוף בקערה עם מרכיבי תיבול העוף, נצפה טוב, נוסיף למחול הקערה את קוביות תפוח האדמה והבטטה או הדלעת, הבצל והסלרי, ונצפה גם אותם ברוטב.

2

נלהיט על אש גבוהה סיר רחב ושטוח שאפשר להכניס לתנור, נוסיף לסיר 3 כפות שמן זית, נכניס את כרעי העוף ואת הפולקע ונצרוב אותם היטב במשך 6 דקות מלאות מכל צד. שימו לב: לא ננתק את הכרעיים בכוח מהסיר, כי אחרי שהעוף נצלה היטב, הוא מתנתק לבד. אחרי 6 דקות נהפוך צד ונוסיף את קוביות הירקות בינות העופות. נטגן 5 דקות נוספות

3

אם נרצה, נוסיף את הצ'ילי והחומוסים. נפזר יפה את הבורגול, השום, הלימון הכבוש ועשבי התיבול. נוסיף ליטר מים רותחים מעורבבים עם המלח והפלפל השחור, נשקשק מעט את הסיר ונביא לרתיחה. אחרי שהמים בסיר ירתחו, נכסה במכסה ונבשל על אש קטנה במשך 40 דקות. המים ייספגו לגמרי וככה צריך להיות.

4

לפני ההגשה נחמם תנור ל־190 מעלות ונעביר את הסיר ללא מכסה למכת חום של כ־40 דקות.

5

גיוון: צמחונישי: במקום העוף, להוסיף 700 גרם חציל וכרובית חתוכים לקוביות בגודל 5 ס"מ. לתבל בדיוק כמו העוף. מי שלא אוהב לימון כבוש, חבל, אבל אני מרשה להחליף במיץ מחצי לימון, שנוסיף עם המים. מי שלא אוהב או לא יכול לאכול בורגול, יוסיף אורז או קינואה או קוסקוס באותה כמות בדיוק.