מתכון

סיר של דג עטוף ואורז ביוגורט

העיטוף של הדגים בעלה ירוק (חמציץ, תרד או מנגולד) מבטיח שהם ישארו עסיסיים. היוגורט נותן לאורז מרקם עשיר וחמיצות

8,715 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2021
סיר של אורז ביוגורט ודג עטוף בחמציץ של שף תומר טל. צילום: אנטולי מיכאלו, סטיילינג: ענת לובל
סיר של אורז ביוגורט ודג עטוף בחמציץ של שף תומר טל. צילום: אנטולי מיכאלו, סטיילינג: ענת לובל

החומרים טבלת מידות ומשקלות

להגשה

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל־200 מעלות, מביאים שפע מי מלח לרתיחה בסיר רחב ומכינים קערת מי קרח בצד.

2

מניחים עלי חמציץ במסננת שיכולה להיכנס לתוך הסיר, מכניסים את המסננת לסיר המים הרותחים לטבילה קצרה (של כמה שניות) ומעבירים מיד למי הקרח. מסננים.

3

פורסים את עלי החמציץ על משטח עבודה ומסדרים אותם בשורות כשהגבעול פונה כלפי מטה (אליכם). מניחים על אחד העלים רצועת דג כס"מ מעל הקצה התחתון של העלה (קרוב לגבעול), מקפלים את הס"מ שהותרנו חשוף מעל הדג ומגלגלים־מהדקים לעיטוף (זה בסדר שהצדדים נותרים פתוחים). חוזרים על הפעולה עם כל העלים והדגים. מניחים את העלים הממולאים בצלחת רחבה, מכסים בניילון נצמד או בצלחת נוספת ושומרים במקרר.

4

מחממים שמן זית בסיר בקוטר של 18־20 ס"מ (שיכול להיכנס לתנור) מעל להבה בינונית. מוסיפים בצל, מטגנים 5־6 דקות עד הזהבה ומערבבים מדי פעם. מוסיפים שום ומטגנים דקה תוך כדי ערבוב. מוסיפים אורז ומטגנים כ־2 דקות עד שהאורז מתחמם, נעטף בשמן ומעלה ניחוח. מוסיפים את כל התבלינים ומטגנים 1־2 דקות. מערבבים מדי פעם.

5

מנמיכים את הלהבה ומסדרים את הדגים העטופים בעלי חמציץ בתוך הסיר במעגלים מההיקף פנימה. מניחים את העלים כשהם פונים מדפנות הסיר אל מרכזו (ולא כשהם מקבילים לדפנות).

6

מערבבים יוגורט ומים רותחים בקערה קטנה עד שהיוגורט נמס לתוך המים ומתקבלת תערובת דלילה. יוצקים מעל עלי החמציץ. מעבירים את הסיר לתנור ואופים כ־15 דקות. פותחים את המכסה, יוצקים 2 כפות שמן זית ומשאירים להזהבה 2 דקות נוספות.

7

מוציאים את הסיר מהתנור. מערבבים פלפל ירוק, מיץ עגבניות, שמן זית ומלח ויוצקים מעל תכולת הסיר הלוהט. מגישים מיד. הכי טוב לאכול ביום ההכנה.