מתכון

סלט ענני כרובית

סלט מקורי עם שלל מרקמים וטעמים מכרובית צלויה עם העלים, גרגירי חומוס, בוטנים וצימוקים

14,968 בשלנים התעניינו במתכון זה
יולי 2019
סלט ענני כרובית של נריה קלנטרוב. צילום: בועז לביא. סטיילינג: ענת לבל
סלט ענני כרובית של נריה קלנטרוב. צילום: בועז לביא. סטיילינג: ענת לבל

הסלט הזה הוא ממנות הדגל של "משק ברזילי". חכו, יש עוד: מתבלים את הסלט ברוטב תפוחים ובוטנים ומגישים על מצע קרם הגזר — שני מתכונים ששווה לאמץ כי הם מתאימים למנות רבות.

 

קרם גזר

הקרם הזה יכול לשמש ממרח או רוטב. הוא נפלא על פרוסת לחם טוב והולך טוב גם עם ירקות צלויים.

לצנצנת בנפח 500 מ"ל

 

 

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לרוטב תפוחים ובוטנים

לכרובית צלויה

קרם גזר להגשה

אופן ההכנה

1

מכינים רוטב תפוחים ובוטנים: מניחים בסיר קטן תפוחים, מים וסוכר ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה ומבשלים כרבע שעה עד שהתפוחים רכים ונשארים מעט נוזלים בסיר. מסירים מהלהבה ומסננים.

2

טוחנים במעבד מזון את התפוחים עם בוטנים, שום, מלח, מירין וחומץ תפוחים עד שמתקבל מרקם חלק. מזלפים בהדרגה שמן בוטנים תוך כדי טחינה עד שהשמן נטמע ומתקבל רוטב חלק במרקם די סמיך. אפשר לשמור את הרוטב בכלי אטום עד שבוע במקרר.

3

מכינים כרובית צלויה: מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה.

4

מביאים לרתיחה הרבה מים ומלח בסיר. מוסיפים כרובית ומבשלים כ-7 דקות עד שהיא רכה אך יציבה (אל דנטה). מסננים ומעבירים לתבנית. יוצקים מעל שמן זית, מפזרים מלח ים ומערבבים.

5

צולים בתנור כ-15 דקות עד להשחמה קלה. מצננים.

6

מרכיבים את הסלט: מניחים בקערה עלי בייבי, גרגירי חומוס, צימוקים ובוטנים קלויים. מוסיפים את הכרוביות, מזלפים רוטב תפוחים ובוטנים ומערבבים בעדינות

מכינים קרם גזר

7

מניחים 3 גזרים חתוכים גס בסיר, מכסים במים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה ומבשלים כשעה עד שהגזרים רכים מאוד. מסירים מהלהבה ומסננים. טוחנים במעבד מזון את הגזרים עם מים רותחים, עלים קצוצים מגבעול טימין, מיץ לימון סחוט, שן שום קצוצה, פלפל אדום חריף (ללא הגרעינים) קצוץ ומייפל עד לקבלת תערובת חלקה. מזלפים 2 כפות שמן זית בהדרגה תוך כדי ערבוב.

8

מזלפים בצלחת הגשה גדולה קרם גזר, מסדרים מעל את הסלט ומגישים מיד.