מתכון

סלט קיסר עוף

סלט של עלי חסה פריכים עם נתחוני עוף עסיסיים ורוטב משגע. אל תוותרו על הכנת קרוטונים בריאים תוצרת בית

65,800 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
סלט קיסר עוף. צילום: דניה ויינר | ייעוץ: ד"ר נעמי טרוסטלר
סלט קיסר עוף. צילום: דניה ויינר | ייעוץ: ד"ר נעמי טרוסטלר

סלט לדיאטה הוא כמו כפפה ליד, אם כי הסלט לא תמיד “מרזה” כפי שאנו חושבים. הוא יכול להיות מורכב מירקות, פירות ותוספות שונות, כגון: גבינות, בשר, עוף, דגים, אגוזים, ביצים, קטניות, דגנים, פירות יבשים, קרוטונים, טופו, פרחים אכילים ורוטב, כמובן. ההרכב והמינון יוצרים לנו מגוון רחב של מנות.

בפירות וירקות טריים יש כמות גבוהה של מים וסיבים תזונתיים והם עשירים בוויטמינים ומינרלים חיוניים לגוף. תכולת האנרגיה של הירקות נמוכה (יחסית לכמות ולנפח) פי שניים או שלושה לעומת פירות. מקור האנרגיה בירקות ופירות הינו פחמימות פשוטות (סוכר), ולכן סלט אינו בהכרח דל קלוריות, וחשוב לזכור שלא קיים סלט נטול קלוריות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקרוטונים:

לרוטב:

אופן ההכנה

מכינים את הרוטב:

1

טוחנים את מרכיבי הרוטב למשחה חלקה ובהירה במעבד מזון עם להב מתכת. שומרים במקרר.

מכינים את הקרוטונים:

2

מחממים תנור ל-200 מעלות.

3

מזלפים שמן זית על קוביות הג’בטה, מפלפלים ומערבבים. מניחים את הקוביות על תבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים כ-10 דקות, עד שהן זהובות. מצננים היטב.

מכינים את העוף:

4

מחממים מחבת פסים כבדה. משמנים מעט את חזה העוף, ממליחים, מפלפלים וצולים כ-3 דקות מכל צד, או עד שהעוף מוכן (נזהרים לא לייבש). מעבירים לקרש חיתוך וחותכים לרצועות בעובי 2 ס”מ.

מרכיבים את הסלט ומגישים:

5

מניחים את עלי החסה בקערה ומפזרים רצועות עוף, קרוטונים, צלפים וגבינה. יוצקים מחצית מן הרוטב על הסלט, מערבבים, טועמים (במידת הצורך מוסיפים עוד רוטב) ומגישים.