מתכון

סמבוסק עיראקי במילוי חומוס מתובל

סמבוסק מבצק פריך ומוטגן עם מלית רכה ומתובל מגרגרי חומוס מבושלים

12,445 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוקטובר 2019
סמבוסק של ברי יוגב. צילום: שרון ויין
סמבוסק של ברי יוגב. צילום: שרון ויין

יש להשרות את החומוס 24 שעות לפני תחילת ההכנות

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למילוי

לבצק

אופן ההכנה

מכינים מילוי

1

משרים גרגירי חומוס במים מחוץ למקרר למשך 24 שעות, מומלץ להחליף את המים 4-3 פעמים במהלך ההשרייה. בתום ההשרייה מסננים את גרגירי החומוס ושוטפים היטב. מעבירים לסיר גדול מוסיפים מים כמעט עד שפת הסיר ומבשלים שעה וחצי. מקפים את הלכלוך והקצף שצפים על המים. במידה וגובה המים יורד מתחת ל-3/4 מגובה הסיר מוסיפים מים רותחים. בתום הבישול מוצאים 1/2 2 כוסות ממי הבישול ושומרים בצד. מסננים את החומוס ומצננים.

2

טוחנים את גרגירי החומוס הצוננים במעבד מזון לעיסה גסה ולא מחית.

3

מחממים 6 כפות שמן זית בסיר קטן, מוסיפים בצלים קצוצים ומטגנים מעל להבה גבוהה כ-4-3 דקות רק עד שהבצלים הופכים שקופים. מנמיכים את הלהבה ללהבה קטנה, מכסים ומבשלים חצי שעה עד שהבצלים הופכים חומים וכמעט מתפרקים, מדי פעם מערבבים.

4

מוסיפים לסיר עם הבצלים את עיסת החומוס, מלח, פפריקה חריפה, כמון וכ-5 כפות שמן זית תוך כדי ערבוב, אם התערובת לא רכה ועסיסי מוסיפים עוד שמן זית. מניחים לצינון, לא לטעום! לנשום עמוק.

מכינים בצק

5

מניחים קמח בקערה רחבה, מוסיפים כפית מלח ומערבבים. מוסיפים שמן ו-1/2 2 כוסות של נוזל בישול החומוס ששמרנו בצד, לשים לבצק חלק ונעים למגע. במידה והבצק דביק, מעבירים אותו למשטח עבודה מקומח קלות ולשים עוד כמה דקות. משמנים את הידיים ומושחים את פני הבצק בשמן. מכסים את הקערה ומשהים לחצי שעה ועד שעה.

ממלאים ומטגנים:

6

יוצקים לסיר רחב שמן בגובה 3 ס"מ ומחממים מעל להבה גבוהה. מרדדים את הבצק למלבן על משטח עבודה (אין צורך לקמח). חותכים לריבועים שווים והופכים כל חתיכה לכדור. משטחים את הכדורים בעדינות על משטח עבודה ומרדדים לדיסקית - ככל שתרדדו את הבצק דק יותר הסמובסק יהיה קליל יותר. מניחים כ- 2 כפות מלית במרכז כל דיסקית בצק ומקפלים לסגירה בצורת חצי סהר. מטגנים את הסמבוסק עד שהוא מקבל גוון זהוב עמוק, כ-3 דקות מכל צד, הופכים במהלך הטיגון בעזרת כף מחוררת.

סמבוסק של ברי יוגב. צילום: שרון ויין

החזרה הביתה: לבלוג של ברי ולסיפור מאחורי המתכון המשפחתי