מתכון

ספינג' – סופגניות מרוקאית

המנה האהובה על שילה סימן טוב ז"ל, מתוך פרויקט מתכון עם זכרון

27,766 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2020
ספינג' מתוך פרויקט מתכון עם זכרון
ספינג' מתוך פרויקט מתכון עם זכרון

קל | כשר | כשעה ו-45 דקות

המנה האהובה על שילה סימן טוב ז"ל, מתוך פרויקט מתכון עם זכרון.

משפחתו של שילה מספרת: "ארבעה חודשים לפני התאונה שבה נהרג, שילה אובחן כחולה צליאק. הוא אמר לנו: 'אין לי בעיה לא לאכול גלוטן – אבל רק עד הסופגניות של חנוכה'. ספינג' היה המאכל החביב עליו".
ביום שבו נהרג, נסעו הוריו של שילה לפגוש אותו ואת הצוות שלו עם מגש ענקי של ספינג' שאמא שלו הכינה, אבל הצוות מעולם לא הגיע; בדרך לשם אירעה תאונה קטלנית בין משאית לבין שלושה כלי רכב של היחידה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מנפים קמח לקערה, מוסיפים שמרים וסוכר ומערבבים. יוצרים במרכז הקמח גומה ויוצקים לתוכה 3 כוסות מים. בעזרת האצבעות, מתחילים "להפיל" קמח לתוך הגומה ולערבב אותו בתוכה בתנועות מעגליות, כך שעם כל ערבוב מתווסף עוד ועוד קמח. הבצק צריך להיות נוזלי אבל סמיך - במרקם שמזכיר שמנת. אם אחרי שמוסיפים את כל הקמח הבצק אינו נוזלי דיו - מוסיפים עוד נוזלים עד שמגיעים למרקם הרצוי.

2

מכסים את הקערה במגבת לחה ומתפיחים 60-45 דקות, עד שהבצק מכפיל את נפחו.

3

בסיר רחב מחממים שמן לטיגון עמוק (השמן צריך לבעבע בעדינות סביב כף עץ שמכניסים אליו). כשהשמן חם, צובטים מהבצק כדורים בגודל של כדור פינג פונג, יוצרים בהם חור קטן בעזרת האצבע ומעבירים בעדינות לשמן החם (הבצק דביק ולכן הכי קל לעשות זאת כשהידיים רטובות או משומנות מעט).

4

מטגנים 3-2 דקות מכל צד, עד שהספינג' מזהיב יפה משני הצדדים. מעבירים לנייר סופג, זורים אבקת סוכר ומגישים חם.

על שילה ז"ל

סמל שילה סימן טוב נפל בעת מילוי תפקידו ביום ד' באדר תשע"ח (19.2.2018). בן עשרים ושלוש היה בנופלו. הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי סגולה בפתח תקווה. הותיר הורים, שלושה אחים ושתי אחיות. לעמוד ההנצחה של שילה