מתכון

עוגיות מכונה מרוקאיות של מיקי שמו

ארוכות ומשוננות במכונת בשר, עגולות או מלבניות - עוגיות מכונה מרוקאיות בכל מיני צורות

20,337 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2020
עוגיות מכונה של מיקי שמו. צילום: דניאל לילה; סטיילנג: עמית פרבר
עוגיות מכונה של מיקי שמו. צילום: דניאל לילה; סטיילנג: עמית פרבר

הן קיבלו את השם המצחיק שלהן משום שבמקור, במטבחים של הסבתות, היו מכינים אותן במטחנות בשר, והתוצאה הייתה עוגיות צרות, ארוכות ומשוננות. מטילדה, הסבתא הפרטית שלי, עיצבה את הבצק הבסיסי גם בצורות נוספות: עגולות, גליליות, מלבניות ועוד. תהיה צורתן אשר תהיה, העוגיות האלה תמיד מחזירות אותי לילדות. אני ממליץ לאפות אותן זמן רב יותר מהמקובל – המרקם יוצא יותר פריך והטעם יותר עמוק וקרמלי. גם חיי המדף מתארכים.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקישוט

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

שמים חמאה, סוכר ואבקת סוכר בקערת מיקסר עם וו גיטרה ומערבלים 2 דקות לתערובת אחידה. עוצרים מדי פעם את פעולת המיקסר ומורידים את החמאה מדפנות הקערה בעזרת מרית. מוסיפים את הביצים בהדרגה ומערבבים עד שהן נבלעות בתערובת. מוסיפים לתערובת קמח, אבקת אפייה, שומשום וזרעי אניס/שומר ומערבלים רק עד לקבלת פירורי בצק.

2

מעבירים את פירורי הבצק למשטח עבודה מקומח מעט ולשים ידנית רק עד שהפירורים מתגבשים לבצק. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומעבירים למקרר לחצי שעה.

3

מחממים תנור ל-170 מעלות ומרפדים תבניות בנייר אפייה.

מעצבים את העוגיות - אופציה א'

4

חוצים את הבצק ומרדדים כל חלק על משטח מקומח למלבן בגודל 50X13 ס"מ ובעובי 1/2 ס"מ. חותכים למקלות בגודל 2.5X13 ס"מ בעזרת גלגלת פיצה או סכין חדה. מסדרים בתבניות במרווחים של 1 ס"מ.

מעצבים את העוגיות - אופציה ב'

5

מרדדים את הבצק לעלה בעובי 1/2 ס"מ וקורצים עיגולים בקוטר 4 ס"מ בעזרת חותכן עוגיות. מסדרים בתבניות במרווחים של 1 ס"מ (מהעוגיות האלה יתקבלו 70 עוגיות בינוניות).

מעצבים את העוגיות - אופציה ג'

6

מחלקים את הבצק ל-4 חלקים ומכניסים בכל פעם חלק אחד למטחנת בשר עם האביזר המתאים לעוגיות (צורה של מלבן עם שיניים בצד אחד). מפעילים את המכונה ותולשים ביד את רצועות הבצק, שיוצאות באורך כ-12 ס"מ כל אחת. מסדרים בתבניות במרווחים של 1 ס"מ.

אופים את העוגיות

7

טורפים ביצה עם מעט מים, מברישים את העוגיות ומפזרים מעל שומשום

8

אופים כ-20-25 דקות, עד להזהבה עמוקה (בעוגיות שיתקבלו מהמכונה זמן האפייה יתארך ב-5 דקות).

9

מצננים ושומרים בכלי אטום עד 10 ימים.