מתכון

עוגיות משחקי הדיונון

העוגיה שמככבת בסנסציה החדשה של נטפליקס "משחקי הדיונון" היא בעצם ממתק-רחוב קוריאני. כל הטיפים שתצטרכו כדי להכין אותה בבית

24,162 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוקטובר 2021
עוגיות משחקי הדיונון. צילום: ניב טובול
עוגיות משחקי הדיונון. צילום: ניב טובול

העוגיה אמנם מכילה שני מרכיבים בלבד, אבל טכניקת ההכנה מניבה ממתק קרמלי בעל טקסטורה יחודית ופציחות ממכרת. כדי להגיע לתוצאה סופית ברמה גבוהה, כמו העוגיות בסדרה, תזדקקו למספר ניסיונות כדי להשתלט על הכניקה – אבל מדובר בתהליך קליל ומהנה.

מכינים את השטח

מילת המפתח בהכנת העוגיות האלה היא מהירות: העוגיות מבוססות על קרמל (עם מעט סודה לשתייה שהופכת אותן לתפוחות ופריכות) שמתקשה תוך שניות. לכן מכינים עוגיה אחת בכל פעם ומכינים מראש את כל הכלים להם תזדקקו: 

  • מצקת מתכת לבישול בלילת הסוכר והסודה (או מחבת קטנה מאוד, בעלת תחתית מתכת וללא ציפוי)
  • צ'ופסטיקס מעץ לערבוב
  • מכסה צנצנת עגולה או תחתית כוס רחבה משומנת היטב לשיטוח העוגיה
  • קורצני עוגיות בצורות מפודרים באבקת סודה לשתייה
  • נייר אפיה
  • כדאי גם להכין בכיור קערה מלאה במים, שתוכלו להניח בה את המצקת אחרי הבישול. זה יקל על ניקוי המצקת בין עוגיה לעוגיה

כדי לשלוט בצורה טובה יותר על התהליך, עובדים על הלהבה הכי קטנה בכיריים. המסת הסוכר אמנם תיקח יותר זמן ויצירת הקרמל תהיה איטית, אבל זה יבטיח שתוכלו לעצור את התהליך בדיוק ברגע הנכון ויפחית מקום לטעויות. ברגע שצוברים מיומנות וביטחון, אפשר להמס את הסוכר על להבה גדולה יותר, ולהנמיך אותה כשהסוכר מתחיל להתקרמל.

צריכים עוד עזרה? סרטון הדרכה מחכה בסוף המתכון.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

שמים סוכר במצקת ומבשלים 5-3 דקות מעל הלהבה הכי קטנה בכיריים עד קבלת קרמל בצבע ענברי בהיר. בוחשים ללא הפסקה בעזרת צ'ופסטיק מעץ. בהתחלה הסוכר יהפוך לגושי, בהמשך יימס ולבסוף יתקרמל.

עוגיות משחקי הדיונון. צילום: ניב טובול

2

מוסיפים סודה לשתייה ומערבבים במהירות - התערובת תבעבע ותתפח ותשנה את צבעה לגוון דבשי. אם רוצים עוגייה מעט תפוחה יותר, ממשיכים לבשל 15-10 שניות נוספות תוך כדי ערבוב.

עוגיות משחקי הדיונון. צילום: ניב טובול

3

יוצקים את התערובת על נייר האפייה. בשלב זה, אפשר להניח לו להתקשות, או להמשיך לשטח אותו ולהטביע על פניו צורה.

עוגיות משחקי הדיונון. צילום: ניב טובול

4

משטחים את הבלילה לעובי של 5 מילימטרים בעזרת מכסה צנצנת או גב של כוס משומנים היטב - לוחצים בעדינות במשך 5 שניות ומרימים את המכסה. שימו לב לא ללחוץ חזק מדי או להשהות את המכסה יותר מ-5 שניות, העוגיה עלולה להידבק אליו. מפרידים בעדינות את העוגיה - הכי קל להפריד קודם את הקצוות ואז לשחרר בעדינות את העוגיה. השלב הזה מאתגר מעט וייתכן שידרוש מכם מספר נסיונות. מטביעים את הצורה הרצויה במרכז העוגיה בעזרת קורצן עוגיות מפודר בסודה לשתייה (לא לוחצים חזק מדי, כדי לא לחתוך את העוגיה).

עוגיות משחקי הדיונון. צילום: ניב טובול

5

מניחים לעוגיה להתייבש ולהתקרר על נייר האפייה עד שהיא קשה וקרירה למגע ונפרדת מנייר האפייה בקלות.

עוגיות משחקי הדיונון. צילום: ניב טובול