מתכון

עוגת גבינה אפויה של דרור כהן

עוגת גבינה מזרח–אירופית קלאסית עם תחתית פריכה ועדינה, מרקם מעודן וסיומת חמוצה מעט

6,602 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2022
עוגת גבינה אפויה של דרור כהן | צילום: רונן מנגן, סטיילינג: עמית פרבר
עוגת גבינה אפויה של דרור כהן | צילום: רונן מנגן, סטיילינג: עמית פרבר
  • תבנית בקוטר 24 ס"מ וגובה 6 ס"מ
  • שעה ו־45 דקות + חצי שעה קירור
  • קל
  • כשר
  • אפייה

עוגת גבינה מזרח–אירופית קלאסית עם תחתית פריכה ועדינה, מרקם מעודן וסיומת חמוצה מעט, הודות לשימוש בגבינת טבורוג. כדאי לנסות, לפחות פעם אחת, להכין גבינת טבורוג בבית; השימוש בגבינה טרייה הופך את העוגה לקלילה, מעודנת ומענגת אפילו יותר.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקלתית פריכה

למלית גבינה

אופן ההכנה

מכינים את הקלתית

1

מעבדים את החמאה והקמח בקערת מיקסר עם וו גיטרה עד קבלת פירורים דקים. מוסיפים את הסוכר והמלח ומעבדים עד קבלת תערובת אחידה. מוסיפים את הביצה ומעבדים רק עד קבלת בצק אחיד. מרדדים את הבצק בין שני ניירות אפייה לקוטר של כ־35 ס"מ ולעובי של כ־3 מ"מ.

2

מרפדים בבצק תבנית או רינג כך שהוא מכסה את התחתית וכ־5 ס"מ מהדפנות. מעבירים לחצי שעה למקרר או למקפיא. בינתיים מחממים תנור ל־200 מעלות.

3

אופים את התחתית (ללא משקולות אפייה) כ־20 דקות עד הזהבה קלה. מוצאים מהתנור (משאירים אותו דולק) ומצננים כ־10 דקות.

מכינים את המלית

4

מערבלים את הגבינה, החלב, הסוכר, הקורנפלור, תמצית הווניל והחלמונים בקערת מיקסר עם וו גיטרה עד קבלת תערובת אחידה וחלקה. מקציפים את החלבונים והמלח במהירות בינונית 4־5 דקות עד קבלת קצף יציב. מקפלים את קצף החלבונים לתוך תערובת הגבינה עד קבלת תערובת אחידה.

5

מקציפים את השמנת המתוקה במהירות בינונית בקערת מיקסר עם וו הקצפה 3־4 דקות עד קבלת קצפת רכה.

6

מקפלים את הקצפת לתוך תערובת הגבינה והחלבונים עד קבלת תערובת אחידה. יוצקים את המלית אל הקלתית האפויה (היא אמורה להיות גבוהה יותר מהקלתית) ואופים חצי שעה. מוציאים את העוגה מהתנור (זהירות, היא רוטטת מאוד) ומעבירים בעדינות סכין מסביב לחלק העליון שלה (בחלק שלא מוקף בקלתית) כדי לנתק אותה מדפנות התבנית.

7

מחזירים לתנור ואופים כ־20 דקות נוספות, עד שהעוגה יציבה מאוד בשוליים ועדיין רוטטת מעט במרכז. אם העוגה מתחילה להשחים אך עדיין רוטטת בשוליים, מכסים ברדיד אלומיניום וממשיכים באפייה. מצננים היטב ושומרים במקרר עד שבוע. העוגה במיטבה יומיים־שלושה אחרי האפייה.

"בייקרי 365 וחברים", הוצאה עצמית, 216 עמ', 149 שקלים. הספר זמין לרכישה באתר: bakery365.co.il

"בייקרי 365 וחברים" | מאת: דרור כהן
"בייקרי 365 וחברים" | מאת: דרור כהן