מתכון

עוגת מלבה בסירופ צ'אי

עוגת מלבה היא עוגה דרום אפריקאית מסורתית בעלת מרקם נימוח על גבול הפודינג עם רוטב שמנת עשיר עם תבלינים חמים

13,437 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2021
עוגת מלבה בסירופ צ'אי של איתיאלה היאט. צילום: אנטולי מיכאלו
עוגת מלבה בסירופ צ'אי של איתיאלה היאט. צילום: אנטולי מיכאלו
  • תבנית מלבנית בגודל 20*30 ס"מ
  • 50 דקות + שעה השהיית הרוטב והעוגה
  • קל
  • כשר
  • אפייה

עוגת מלבה היא עוגה דרום אפריקאית מסורתית בעלת מרקם נימוח על גבול הפודינג, שנתקלתי בה במקרה לפני כמה שנים. כאן הכנסתי תבלינים חמים לרוטב שמנת עשיר – אני מאוד אוהבת להשתמש בתבלינים חמים, בעיקר בקונדיטוריה ובמיוחד בחורף. ממליצה לא לוותר על אף מרכיב בעוגה, כי היחס המדויק של המרכיבים הוא זה שמעניק לה את המרקם הרך והמיוחד.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לרוטב צ'אי

לעוגה רכה

להגשה

אופן ההכנה

מכינים רוטב שמנת

1

מביאים שמנת ותבלינים לרתיחה בסיר, מכבים את הלהבה ומשהים לחצי שעה (אפשר להכין את הרוטב יום לפני, לשמור לילה במקרר ולהביא לטמפרטורת החדר לקראת הכנת העוגה). מסננים ונפטרים מהתבלינים. מחזירים את השמנת לסיר, מוסיפים את יתר המרכיבים, מערבבים ומביאים לרתיחה תוך כדי ערבוב. מכבים את הלהבה ומשאירים את הרוטב בסיר – הוא אמור להיות חמים בהגשה.

מכינים את העוגה

2

מחממים תנור ל־170 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

3

מערבבים בקערה קמח, אבקת אפייה וסודה לשתייה.

4

מקציפים במיקסר עם וו בלון במהירות בינונית־גבוהה ביצים, סוכר ומלח 2־3 דקות לתערובת בהירה. מוסיפים ריבה, חמאה וחומץ ומערבלים קלות להטמעה. מנתקים את קערת המיקסר, מוסיפים אתתערובת הקמח וחלב ומערבבים לאיחוד בעזרת מרית.

5

יוצקים את הבלילה לתבנית ואופים 35־40 דקות, עד שהעוגה משחימה מאוד. מוציאים מהתנור, מחכים 5 דקות ויוצקים את הרוטב. משאירים את העוגה מחוץ למקרר לחצי שעה, עד שהרוטב נספג.

6

מגישים חמים או בטמפרטורת החדר עם קצפת בצד.